evus Postat 26 juli 2009 Postat 26 juli 2009 Som rubriken antyder är min fråga:Äter sjöharar kulalger? // Eva Citera
LarsH Postat 28 juli 2009 Postat 28 juli 2009 Vad bör man mata en sjöhare med när den gjort slut på de alger den äter?Tyckte frågan passade bra i den här tråden. Citera
Lasse Postat 28 juli 2009 Postat 28 juli 2009 Man får se till att man har så bra tillväxt att den äter produktionen, dvs man får inte ha för många. Men det är svårt. Jag har försökt få mina att vänjas in till maltabletter men de är för långsamma.MVH Lasse Citera
LarsH Postat 29 juli 2009 Postat 29 juli 2009 Ett råd jag fått är "gräset" som man lindar in sushi-bitar med, men det verkar inte vara någon hitt på min sjöhares matsedel.Någon som utmed sträckan Stockholm - Göteborg ( via Jönköping ) som vill låna en sjöhare kommande vecka för städning av akvarium? Citera
PatriksS Postat 29 juli 2009 Postat 29 juli 2009 Om du har problem med kulalger kanske kan kaninfiskar vara ett alternativ:Originally Posted by King-KongQuote:<TABLE border=0 cellSpacing=0 cellPadding=6 width="100%"><TBODY><TR><TD style="BORDER-BOTTOM: 1px inset; BORDER-LEFT: 1px inset; BORDER-TOP: 1px inset; BORDER-RIGHT: 1px inset" class=alt2>Originally Posted by Weatherman I'm a big fan of Rabbitfish (Spinefoot). They eat just about any kind of algae, and don't require nearly as much swimming room as a tang.Here's my Siganus virgatus (the closely-related Siganus doliatus is another excellent choice):</TD></TR></TBODY></TABLE><!-- END TEMPLATE: bbcode_quote -->Listen to this suggestion!I have a doliatus/virgatus hybridHe taught my tang how to eat bryopsis. He also eats bubble algae (as a casual snack) and loves red turf algae. He's an algae-eating-machine!Från tråden: http://www.thereeftank.com/forums/f164/leonardos-bb-shallowcube-76460-2.html Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.