Gå till innehåll

Sjöhare vs kulalger?


evus

Rekommenderade inlägg

Man får se till att man har så bra tillväxt att den äter produktionen, dvs man får inte ha för många. Men det är svårt. Jag har försökt få mina att vänjas in till maltabletter men de är för långsamma.

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ett råd jag fått är "gräset" som man lindar in sushi-bitar med, men det verkar inte vara någon hitt på min sjöhares matsedel.

Någon som utmed sträckan Stockholm - Göteborg ( via Jönköping ) som vill låna en sjöhare kommande vecka för städning av akvarium?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Om du har problem med kulalger kanske kan kaninfiskar vara ett alternativ:

Originally Posted by King-Kong

Quote:

<TABLE border=0 cellSpacing=0 cellPadding=6 width="100%"><TBODY><TR><TD style="BORDER-BOTTOM: 1px inset; BORDER-LEFT: 1px inset; BORDER-TOP: 1px inset; BORDER-RIGHT: 1px inset" class=alt2>Originally Posted by Weatherman

I'm a big fan of Rabbitfish (Spinefoot). They eat just about any kind of algae, and don't require nearly as much swimming room as a tang.

Here's my Siganus virgatus (the closely-related Siganus doliatus is another excellent choice):

</TD></TR></TBODY></TABLE>

<!-- END TEMPLATE: bbcode_quote -->Listen to this suggestion!

I have a doliatus/virgatus hybrid

He taught my tang how to eat bryopsis. He also eats bubble algae (as a casual snack) and loves red turf algae. He's an algae-eating-machine!

Från tråden: http://www.thereeftank.com/forums/f164/leonardos-bb-shallowcube-76460-2.html

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...