Mattias Malmö Postat 27 juli 2009 Postat 27 juli 2009 Kanske har den redan varit på tapeten här?http://www.youtube.com/watch?v=Bsbdrx-sOXoJävligt osmart att mata en muräna med korvar utan skyddshandskar - kanske hade det räckt med vanliga dykhandskar för att fingrarna inte ska se ut precis som maten? Citera
Laggeman Postat 27 juli 2009 Postat 27 juli 2009 Japp:https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=16067 Citera
Mattias Malmö Postat 27 juli 2009 Författare Postat 27 juli 2009 OK så det var en gammal bekant till dig... Citera
amatören Postat 27 juli 2009 Postat 27 juli 2009 osmart att hålla på med dom i vilket fall som...... Citera
Laggeman Postat 27 juli 2009 Postat 27 juli 2009 Korallen som muränan bor(bodde) vid är rätt så esligt placerad vilket gjorde det till ett givet dykmål, då många dykare samtidigt kunde placera ut sig runt om och ta foto coh kika på de fiskar och andra djur som fanns där. Me det var ingen som matade något på våra dyk, oavsett vad det var för djur man stötte på, och dena filmen är en stor orsak till varför man inte ska göra det.Om jag inte minns fel så tog man död på muränan efter detta för att den inte skulle kunna skada fler dykare. Synd tyvärr då det är människan i detta fallet som är boven i dramat. Googlar man på ämnet så kan man säkert hitta notiser i webtidningar också. Citera
Norgren Postat 27 juli 2009 Postat 27 juli 2009 Dödade de muränan så var det fan synd att det inte var en annan korv den tog...! Citera
a.nilson Postat 27 juli 2009 Postat 27 juli 2009 muränan lever än, den heter Emma o finns vid Similian Island. Citera
Freddi Postat 27 juli 2009 Postat 27 juli 2009 Killen som fick tummen avbitenen dyker fortfarande runt Thailand.När jag var i Thailand i vintras så var jag på en dyktripp och där var han med.Tyvärr så var inte dyktrippen något givande då sikten var inte mer än ca 10m vid 2 av dyken och kanon sikt vid det 3:e men inget speciellt att titta på då+ att dyk ledaren jag hade var inte något intresserad av att via något.Då jämför jag med 2 kanon dyk från året innan utan för Koh Lanta, där man fick se Thailand från dess riktigt fina sida. Citera
Whistler Postat 28 juli 2009 Postat 28 juli 2009 Det är lite roligt med kändisfiskar. När jag dök runt Koh Tao i Thailand i slutet på 2005 fanns där en triggerfish som hette Travis. Firren var riktigt stor i förhållande till sina artfränder och jag har ett fint minne i form av ett stort bitmärke i en av mina fenor. Citera
Laggeman Postat 28 juli 2009 Postat 28 juli 2009 Här finns artikeln från The Sun.Namnet på muränan skiljer sig tydligen beroende på vem man dyker med. Citera
Patrik Steen Postat 28 juli 2009 Postat 28 juli 2009 Jag hade då aldrig vågat klappa en det är så säkert.. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.