Gå till innehåll

Hyperventilerande clowner!


Rekommenderade inlägg

Tjenare, jag har just nu en clownfisk som jag köpte för 4 veckor sedan, För 2-3 veckor sedan började han hyperventilera, och Äter men äter väldigt lite, är seg och har fenorna intill kroppen. Är dock inte slemmig. (clownfisksjukan?)

Vet inte vad jag ska göra, känner mig så hjälplös vill inte att ännu en clown ska dö för mig! =(

Den andra clownen som jag haft i akvariumet sen någon månad tillbaka har börjat hyperventilera nu med den senaste veckan.

Har också en Fridmani i akvariumet, någon fara för den? (ännu frisk och kry)

Bör man invänta köp av fiskar och andra djur eller vad tror ni detta kan vara för konstigt? Testade att lyfta en gammal tråd men fick inget svar så startar denna nya.

Mvh Robban

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Suttit och vakat nu ikväll, kom hem och lilla clownfisken hade fastnat i något vattendrag som han inte orkade ta sig ur, hjälpte honom med en skrapa och fick han till sin grotta.. nu under natten så har han bara blivit vitare och vitare och för ca 2 minuter sedan så gav han upp livet. =´( Den större clownfisken lever fortfarande och har färg, men hyperventilerar.

tror ni att det kan rätta till sig om jag kör med UV-C?

Tråkigt att fiskarna ska behöva dö =(

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Förmodligen har den drabbats av Clownfisksjukan, Brooklynella hostilis, en sjukdom som framför allt drabbar clowner och damseller.

Den har oftast ett snabbt förlopp och måste behandlas tidigt om fisken skall gå att rädda, oftast upptäcker man sjukdomen för sent.

Jag tycker att du skall vänta några veckor innan du köper några nya fiskar.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...