Gå till innehåll

finns pumpen jag söker? söker en pump till ett akvarium på 150-250L


Guest lysröret

Rekommenderade inlägg

Guest lysröret

jag söker en pump till ett akvarium på 150-250L och den ska ha ett filter och ge syre-bubblor i vattnet.

den ska ha gärna ha inbyggt UV-C filter.

gärna av märket EHEIM.

finns det sådan eller liknande?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Som cirkulations pump till saltvatten kör man vanligtvis inte med filterpatroneller utblås med bubblor.. Du behöver en pump för att pumpa vattnet genom uvc'n men ingen så stark att du kan använda den som cirkulationspump till karet om du inte delar upp flödet..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Pumpen är bra men kör du med diffusorn kommer täcglasen att slagga igen av torkat salt och alger på nolltid om du har fisk men ingen skummare. Har du inte täckglas får du ett saltlager på tapeterna och golvet runt akvariet. Skaffa en skummare och levande sten så fungerar det bättre. Det är därför nästan alla på forumet använder den metoden.smiley20.gif

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

om du avser skummare och Levande sten så är det bara kolla runt på olika affärer och på nätet, men en skummare kostar beg, ca. 500-1500 och levande sten kostar ca 130 kr/ kg, lite varierande beroende på var du handlar.

pump med inbyggt UV-C tror jag inte finns.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...