Gå till innehåll

ersättnings skummare RSM


Zatox

Rekommenderade inlägg

  • 1 månad senare...
Jag har fått hem min Euro-reef nano skummar och den fungerar perfekt, skummar helt galet bra.

:smiley20: Mycket intressant!!! Jag är otroligt trött på skummarens ljudvolym och alla microbubblor! Är nya skummaren tystare? Och hur lyckades du komma över din skummare, eBay?

/ Magnus

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

:smiley20: Mycket intressant!!! Jag är otroligt trött på skummarens ljudvolym och alla microbubblor! Är nya skummaren tystare? Och hur lyckades du komma över din skummare, eBay?

/ Magnus

Skummaren är knäpptyst!

Det enda man kan höra är ett svagt brummande från pumparna, ljudnivån är samma som cirkulationspumparna som sitter i RSM:et org.

Microbubblor kommer du att ha massor dom första veckorna, jag är inne på andra veckan nu och det kan ta upp till en månad innan den är helt inkörd, jag löste detta genom att sätta ett filter vid doppvärmaren.

Jag tog kontakt med Robbert på Euro-reef som tillverkar dessa och handlade av honom direkt.

Mycket trevlig och kunnig kille, känns bra när man kan prata med tillverkaren direkt utan mellanhänder.

Han fixade ett "drain pipe" på skimmerkoppen kostnadsfritt så jag slipper oroa mig för att det skummar över när jag inte är hemma.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Skummaren är knäpptyst!

Det enda man kan höra är ett svagt brummande från pumparna, ljudnivån är samma som cirkulationspumparna som sitter i RSM:et org.

Microbubblor kommer du att ha massor dom första veckorna, jag är inne på andra veckan nu och det kan ta upp till en månad innan den är helt inkörd, jag löste detta genom att sätta ett filter vid doppvärmaren.

Jag tog kontakt med Robbert på Euro-reef som tillverkar dessa och handlade av honom direkt.

Mycket trevlig och kunnig kille, känns bra när man kan prata med tillverkaren direkt utan mellanhänder.

Han fixade ett "drain pipe" på skimmerkoppen kostnadsfritt så jag slipper oroa mig för att det skummar över när jag inte är hemma.

Kanon! Tack för snabbt svar. Det blir å lägga en beställning när man kommit hem ifrån jobbet!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...