Gå till innehåll

Intresant iaktagelse om skummare


Stefan molin

Rekommenderade inlägg

Hej , den här skummaren ska pensioneras , ska ge plats för en mindre , men innan jag gör det var jag tvungen att prova vad som händer om man kopplar ihop den stora matar pumpen helt med skummaren , och matar med en mindre 500L pump in och ut , och det funkade hur bra som helst , och den blev betydligt enklare att kontrollera , och det märkliga var att det som kom i koppen är kolsvart, förut var det mer grön fägat, mvh stefan

post-1262-14468917745955_thumb.jpg

post-1262-14468917746157_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja bilder är klart bättre! Så fler bilder!

9000l/h låter ju som en otroligt stor pump att ha i skummaren? Svårt att fatta att det funkar! Hur hög är din skummare?

Jag skulle gärna testa något liknande på min ATI som jag inte får att skumma ur någonting. Får kolla upp hur man skulle lösa en ombyggnad för att testa ditt recept.

/Thomas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är väll egentligen den självklara prestanda höjaren för skummare med intern återcirkulation?

Ju mer luft man kan pressa in i vattnet, desto bättre effekt. Men man brukar väll sikta in sig på "lagom", en avvägning mellan energiförbrukning, och effektivitet motsvarande den man behöver för karet. (Och, ju mer effekt man stoppar in i form av pumpkapacitet, desto mindre ökar dess faktiska avskumningskapacitet per W. Som vanligt då alltså. Overkill är bra, men det kostar.)

Normalt funderar man inte i de banorna dock...

B!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...