Gå till innehåll

Fråga om MCE600


Jurgonh

Rekommenderade inlägg

  • 1 månad senare...

En följdfråga...

Filterbehållaren som diskuterats ovan... jag kommer köra kol och fosfatremover då jag lagt ner planen på att köra facket som en zeoreaktor..

Men så är frågan.. kan jag lägga i fosfatremover löst i behållaren eller kommer det att åka ut genom dom små hålen i locket? ska jag istället köra det i en strumpa?

Jag inbillar mig att removern fungerar bättre då det får singla omkring fritt i behållaren istället för ligga tight i en strumpa..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Man skickade/skickar ett mail till deltec och ber dom skicka det.

Själv satte jag liggunderlag mellan skummaren och alla ytor den hade kontakt med. Har oxå för mig jag läst om folk som stoppat dämpande material runt pumpen inuti skumaren...vet dock inte riktigt hur...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

För in den var det som så att jag köpte min ny. Direkt efter installation förstod jag inte hur jag skulle kunna sova med skummaren igång (karet stod mindre än 2m från huvudkudden i min dåvarande 1:a).

Jag bestämde mig för att härda ut...och efter ca 1-1½ månad "tystnade" den. Då var den uppenbarligen inkörd. Bytte även packningarna som man fick från deltec. När jag dessutom monterade liggunderlag mellan karet och skummaren så blev den slutligen tyst! Minns jag rätt så hördes i princip bara ett litet skval från där attnet rinner ner i karet samt ett svagt sugljud från luftinsuget. Minns att det är en av de skummare jag tyckt allra bäst om!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...