Gå till innehåll

Sarcophyton crassicaule problem


alex t

Rekommenderade inlägg

Hej jag har flera Sarcophyton men en an dem har slutat öppna sig. den har varit så nu i 2 veckor. Jag ser inga fläckar eller så. Alla andra är öppna.

Det jag har märkt är att den har satt fast sig i ett hål med alla sidor. Kan det vara så att den jobbar på att etablera sig eller är det ngt fel?

Har inte gjort alla tester, men nitriten är på noll, nitrat har jag lite, men det ska man tydligen ha när man har mjukisar, fosfat är på 0 salt på 1.024.

Är det ngt annat som kan göra den irriterad?

Ps: den står inte för strömt och har mycket ljus!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har 2 Sarcophyton crassicaule Själv och dom brukar stänga sig iblend upp till ett par veckor.Ibland brukar halva vara stängd osv ingen aning varför.Allt annat mår bra och värdena vart stabila.Tror inte det är nå fara med dina utan låt dom stå kvar så öppnar dom sig efter ett tag.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har själv en sacrophyton som i måndags slutade öppna sig, ser nu att den har ömsat mer än halva skinnet så mitt tips är att låta den stå. om de andra inte visar samma symtom så är det säkerligen endast personligt för den. min kan ibland välja att tex inte slå ut sig en dag men nästa dag är den mer utslagen är någonsin. 2 veckor låter ju dock som en lång tid..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Visst är jag smart :)

Nä men jag har gjort tester men inte alla... Allt är stabilt men jag kommer att göra PH test ikväll och en imorgon på morgonen... Det är egentligen det enda som kan irritera den...

Vore det inte bra att göra alla tester innan man börjar fråga;)

Dom kan hålla på o ömsa ett bra tag ibland och då får man bara ta de lungt och vänta ut dom...

//NiXoN

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...