Laggeman Postat 25 augusti 2009 Postat 25 augusti 2009 Skummar den över så kan du ju sänka den något tills du ser att det lugnat ner sig. Är tyvärr inte insatt i just den modellen.
svedalaciklid Postat 26 augusti 2009 Författare Postat 26 augusti 2009 jobbar idag på att försöka få ner tempen i karet utan att behöva koppla den gamla kylaren till som för sånt oväsen...sitter 2 datafläktar nu som blåser på vattenytan får väl se sen ikväll om det gör nån skillnad annars får jag hitta en ny lösning då jag har 28 grader i karet nu
svedalaciklid Postat 26 augusti 2009 Författare Postat 26 augusti 2009 gillar inte riktigt att min temp i karet ligger på nästan 29 grader nu när det e full belysning på det..... kanske hitta nån lösning att få ner tempen men vadverkar inte mycket lönt att höja upp mhn då det skiljer typ 0.5 grader bara inte sugen på att koppla in kylaren då den för ett jäkla liv
Laggeman Postat 26 augusti 2009 Postat 26 augusti 2009 Jag har en vanlig bordsfläkt som står och blåser på utrymmet mellan mina 2st 250W MH och vattenytan, det hjälper till o hålla tempen nere på ca 28 grader.Mitt kar står på vår övervåning och där är rätt så varmt där uppe när man inte har fönstren öppna något.
svedalaciklid Postat 26 augusti 2009 Författare Postat 26 augusti 2009 kanske köpa en bordsfläkt då och lägga uppe på skåpet så den blåser rakt ner mot vattnet borde ju kyla vattenytan och få varmluften att tvingas upp
svedalaciklid Postat 26 augusti 2009 Författare Postat 26 augusti 2009 någerlunda hyggliga startvärden va?
svedalaciklid Postat 28 augusti 2009 Författare Postat 28 augusti 2009 får väl ta lite nya vattenvärden idag , blir nog bara nitrit , nitrat, ph ,salthalt idag
svedalaciklid Postat 28 augusti 2009 Författare Postat 28 augusti 2009 tycker mig börja ana nån grön tillväxt på den nya ls jag la i karet ,bara det inte e nåt man inte vill ha i sitt kar får se när det växt lite mer o fota o se om nån vet vad det kan vara
svedalaciklid Postat 31 augusti 2009 Författare Postat 31 augusti 2009 köpt mig en koralia 4 streamer och 2st clowner percula, 10 turbos och 2 eremiterhar även fått i lite fraggar i karet så nu äntligen börjar det röra sig lite i karet
svedalaciklid Postat 31 augusti 2009 Författare Postat 31 augusti 2009 ja jag får snart fota lite men det ser ju så tomt ut ännu men kanske se om man kan få till lite närbilder
svedalaciklid Postat 1 september 2009 Författare Postat 1 september 2009 orkar inte mycket idag första arbetdagen på 3 månaders ledighet idag så har bara kollat så allt levande jag köpte igår fortfarande lever så det var OK
svedalaciklid Postat 5 september 2009 Författare Postat 5 september 2009 har fått mekat dit en overkill akvariekylare nu så har sakteliga börjat sänka tempen i karet ska se hur lågt jag kan få ner den utan att akvariekylaren startar i tid och otidska försöka ta lite foton idag och ta några tester och fylla på osmoskaret ....
Addonic Postat 5 september 2009 Postat 5 september 2009 Ser att mitt gammla kar har nått ägare #3https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=11692Är själv på g med ett nytt 600 som skall igång denna månaden...Lycka till med starten...
svedalaciklid Postat 5 september 2009 Författare Postat 5 september 2009 riktigt kul att se historian bakom karet hehe.....karet e igång här nu men saknar dock en del ls till så det kommer fyllas på lite pö om pö.....dagens värde som e tagna ärph 8.3salthalt 1.024 nitrit inte mätbartnitrat 0,1
svedalaciklid Postat 5 september 2009 Författare Postat 5 september 2009 lite bilder med var dock svårt att få till nån bilder ikväll då det redan släckt ner till blåljuset när jag fotade....
svedalaciklid Postat 5 september 2009 Författare Postat 5 september 2009 lite utan blåljus kompensering
svedalaciklid Postat 5 september 2009 Författare Postat 5 september 2009 som sagt ser lite tomt ut ännu
svedalaciklid Postat 6 september 2009 Författare Postat 6 september 2009 blev lite inköp idag en algätare och en Zebrasoma flavescens dvs ännu en algätare hehe
a.nilson Postat 6 september 2009 Postat 6 september 2009 Känner igen en del av fraggarn. Ser bra ut Dan.
svedalaciklid Postat 6 september 2009 Författare Postat 6 september 2009 men tjena anders ..... e det tomt i karet nu ,saknar du det inte isåfall?
svedalaciklid Postat 6 september 2009 Författare Postat 6 september 2009 lite nya bilder, för det gillar man ju själv så
svedalaciklid Postat 6 september 2009 Författare Postat 6 september 2009 algätaren på fjärde bilden var svår att hinna fota han ducka så gott som var gång jag fota hehe.....har idag testat första gången med marinesnow så får väl se om det gör nån märkbar skillnad
a.nilson Postat 6 september 2009 Postat 6 september 2009 men tjena anders ..... e det tomt i karet nu ,saknar du det inte isåfall?Har en del av samma. Men d syntes knappt hos Bengan när det fraggades. Däremot så vill jag ha mer fisk men vet inte riktigt vad jag vill ha än.
svedalaciklid Postat 6 september 2009 Författare Postat 6 september 2009 gillar tryckare men det e ju ingen fisk som e nån hit direkt i ett revkar
Rekommenderade inlägg