Gå till innehåll

Sjögurka - Ömsar de skinn?


Guest Scalare

Rekommenderade inlägg

Har en svart Sjögurka som verkar må bra och är duktig på att rena gruset. Men nu ser det ut som han ömsar skinn? Halva kroppen har kommit ut ur en genomskinlig hinna.

Tänkte bara höra om detta är normalt?

Scalare

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har själv ett par gurkor fast de som filtrerar vatten istället och som sätter sig på stenar eller rutor. Vad jag hört så ska de flesta vara giftiga om de stressas eller dör men jag har inte hört någon som råkat ut för det, iallafall inte här bland oss svenskar. Vad jag däremot hört är sjöäpplen som ställt till en del så det verkar vara vanligare.

Mvh Richard

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Skönt att höra, tack Stefan.

Har däremot hört att de föredrar finkorningt grus. Det jag har är kanske i största laget men hittills har det verkat gått bra (ca 3 månader) Har haft en tanke på att byta ut det mot finkornigt men jag har sett andra som haft det och tyvärr yr det runt väldigt lätt pga kraftig vattencirkulation. Finns det några fördelar med finkornigare grus eller är det bara en utseende sak?

Har ingen aning vad min heter. Svart är den iaf! (Sjögurkan dvs)smiley2.gif.

Scalare

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...