Gå till innehåll

sacrophytom ser ledsen ut.


milk

Rekommenderade inlägg

har hört att sacrophyton är väldigt lätt att fragga men igår när jag skulle möblera om i akvariet för att ge mer simyta så fick jag lov att flytta på den stora sacrophytonen. den hade satt sig fast på själva grundstenen med en rätt lång fot så själva foten gick av när jag skulle ta loss den. nu ser den väldigt hängig ut så jag undrar om den kommer ta sig snart? och om den delen av foten kommer bli en ny sacrophytom eller om den bara är att slänga?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Allt är väl relativt, Att de är lätta betyder ju olika saker.. de kan vara svåra att fragga i nya akvarier t.ex men men

Tror inte att det är någon fara faktiskt.. den kommer förmodligen vara hängig några dagar..

men borde nog återhämta sig om du ger den en ny plats att fästa på med rätt omständigheter, samma sak gäller stommen, ställ den där det finns ljus osv... så får du förmodligen en ny sarcophyton där inom en tid, kommer förmodligen ta ganska mycket längre än va det tar för den andra sarcophytonen.

Försök att inte pilla på dem för mycket och att fästa dem så att de inte åker runt. och om den börjar vittra sönder är det bara slänga. men de kan vara hängiga rätt länge så håll ut.

Mvh,

Sunny

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 8 månader senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...