Gå till innehåll

8-kantsbord svart dim.60c m.skåp


Speedster

Rekommenderade inlägg

Hej!

Jag ska modifiera bänken enligt bild så den kommer passa mitt nästa akvarie. Därför skulle jag behöva veta hur bred skåpet under "översta" plattan är.

Har någon av er en liknande bänk som kan berätta måtten för mig? Denna bänk på bilden är till ett 8-kants akvarie med bottenmåtten 60cm.

Har dessvärre inte fått svar från tillverkaren om måtten så därför vänder jag mig hit.

post-1559-1446891797338_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Med rutat block, en linjal och penna kommer man ibland längre än man tror.

Om akvariet ska passa på skåpet och plattan är 60cm från höger till vänster/fram till baksida så kan man anta att skåpet är 35x35cm, då kommer det inte hela vägen ut till kanten på karet utan hamnar ca 3cm in under kanten, som det är på bilden. (Tittar man på skydden som täcker skruvarna på ovansidan så är de en bit in från kanten.)

Har du testat att rita upp det på en bit kartong eller liknande?

Du skriver också

skåpet under "översta" plattan
, som jag ser det finns det bara en platta och ett skåp?
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hoppla, ja det finns ju bara en platta, iofs så sitter den överst :D

Det beror ju lite på hur man "höftar" till, 3 cm kanske är en bra gissning om man jämför skruv etc. Vet ju inte riktigt hur exakt bilden är då de använt sig av samma bild på alla sina 3 storlekar (50cm, 60cm och 70cm).

Tack för hjälpen, ska räkna lite på det.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...