mrbrandin Postat 19 september 2009 Dela Postat 19 september 2009 Tjena alla.Undrar lite om min Odonus Niger, köpte den för 3 dagar sen, ca 5cm stor.Han/hon ligger o trycker i min LS efter att varit lite aktiv vid insläpp i akvariet.Tur nog kommer den ut vid matning, plockar mat som bara den fast bara runt sin lya. Sen direkt in igen tills nästa matning, är detta en fas eller beror det kanske på att den är så liten?, eller kanske namnet tryckare kommer där ifrån? Mvh Peter Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
milk Postat 19 september 2009 Dela Postat 19 september 2009 Har själv en blå tryckare och visst var den lite försiktig i början men sen blev det fart på den, dock inte i tre dagar. min är ungefär i samma storlek men kanske något mindre och den är inte rädd för något. hur stort akvarium har du och vad har du för andra invånare? namnet tryckare kommer från att de har piggar de kan spänna upp för att hålla sig kvar på en plats så som sten och annat genom att spänna upp piggarna och trycka fast sig :-) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mrbrandin Postat 19 september 2009 Författare Dela Postat 19 september 2009 Jag har ett 90 L. Med 2st clownar(små), 2st tre prickig frökenfisk, 1 st Palett Kirurg(6cm). Håller på att bygga ett 350L som snart e färdigt med sump som kirurgen o tryckaren ska få flytta in i. Sen e tryckaren ute antagligen när man inte är hemma. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
milk Postat 19 september 2009 Dela Postat 19 september 2009 okej, är ju inte direkt några andra fiskar om är kaxiga. tryckare har ju en tendens att vara det. är ju ett väldigt litet akvarium nu för att vara så många fiskar så kan ju vara det också att den känner sig "intryckt" (haha). min brukar simma runt väldigt mycket så de gillar simyta. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mrbrandin Postat 19 september 2009 Författare Dela Postat 19 september 2009 Ok. Karet jag fixar till kommer bli klart inom nån vecka så det borde ju inte vara så farligt. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mrbrandin Postat 19 september 2009 Författare Dela Postat 19 september 2009 Tack för svaren! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
milk Postat 19 september 2009 Dela Postat 19 september 2009 då ser den nog fram emot det :-) tycker att tryckare verkar rätt tåliga så den är nog bara lite ovan. han kommer nog igång inom kort och så är det en väldigt fin fisk som tillför något extra till akvariet :-) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Mrlucifer Postat 19 september 2009 Dela Postat 19 september 2009 haft 2 st å dom va aldrig inne å gömde sig förrutom vid john blund kom till dom,...annars mest fart ... kanske så att den inte hittat sitt revir ännu å gömmer sig av den anledningen ... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
mrbrandin Postat 19 september 2009 Författare Dela Postat 19 september 2009 Ok. hoppas det. den äter bra iallafall. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Mrlucifer Postat 20 september 2009 Dela Postat 20 september 2009 jo dom snor jue mat från dom andra oxå om man har dom i ett snällt fisk kar Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
herrGreen Postat 15 oktober 2010 Dela Postat 15 oktober 2010 Är det någon som har haft flera små i ett större (500 L +) kar? Hur beter dom sig mot varandra? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.