Gå till innehåll

Ang. Odonus Niger


mrbrandin

Rekommenderade inlägg

Tjena alla.

Undrar lite om min Odonus Niger, köpte den för 3 dagar sen, ca 5cm stor.

Han/hon ligger o trycker i min LS efter att varit lite aktiv vid insläpp i akvariet.

Tur nog kommer den ut vid matning, plockar mat som bara den fast bara runt sin lya. Sen direkt in igen tills nästa matning, är detta en fas eller beror det kanske på att den är så liten?, eller kanske namnet tryckare kommer där ifrån?

Mvh Peter

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har själv en blå tryckare och visst var den lite försiktig i början men sen blev det fart på den, dock inte i tre dagar. min är ungefär i samma storlek men kanske något mindre och den är inte rädd för något. hur stort akvarium har du och vad har du för andra invånare? namnet tryckare kommer från att de har piggar de kan spänna upp för att hålla sig kvar på en plats så som sten och annat genom att spänna upp piggarna och trycka fast sig :-)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

okej, är ju inte direkt några andra fiskar om är kaxiga. tryckare har ju en tendens att vara det. är ju ett väldigt litet akvarium nu för att vara så många fiskar så kan ju vara det också att den känner sig "intryckt" (haha). min brukar simma runt väldigt mycket så de gillar simyta.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 år senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...