Scubahawk Postat 24 september 2009 Postat 24 september 2009 Min Chelmon (Leffe) har börjat flämta och äter inte nu på 2 dagar. Vad kan ha hänt?Alla andra fiskar mår bra och har god aptit. Mina värden ska jag kolla senare ikväll när jag kommer hem.Men jag vet att mitt kH legat på ca 5-6. Det e ju lågt medans MG varit ca 1300 och CA ca 470 eller mer.Nu pytsar jag i alla fall i för att återfå mitt kH-värdestabilt. pH har alltid legat mellan 8.0-8.2.Men vad kan det vara? Kan det kanske vara efter mitt vattenbyte för 2 veckor sen? Jag byter kanske 1 gång i månaden då allt är helt ok i karet. Inga problem alls (peppar peppar).Kolla in videon på Leffe så ser ni hur han flämtar.http://www.youtube.com/watch?v=jCJ2pZwHO6A Citera
petrol Postat 25 september 2009 Postat 25 september 2009 Gälparasiter? Hur länge har du haft den? Citera
Scubahawk Postat 25 september 2009 Författare Postat 25 september 2009 Jag har haft den i ca 2 år och den kommer från Pär (Halogen) här på guiden och den har alltid varit pigg och kry. Ätit som en häst.Tills nu. Han brukar visserligen göra en konstig sak. Simma upp å ner för rutan på ena gaveln mot kvällen. Aldrig fattat varför. Citera
Scubahawk Postat 25 september 2009 Författare Postat 25 september 2009 Idag var han å naffsade på maten men är fortfarande ganska "stilla". Han har nog däremot lugnat ner sitt "flämtande". Citera
milk Postat 25 september 2009 Postat 25 september 2009 var kanske bara en period den hade, ibland kan det vara något som irriterar fisken för stunden bara :-) skönt att den verkar må bättre, väldigt fin fisk :-) Citera
Gnarkill Postat 17 januari 2010 Postat 17 januari 2010 Min Chelmon rostratus gör samma som din nu mat vägrar och flämtar och jag vet inte varför, den började bara göra det i morse bara så där hips vips och håller sig ganska stilla,vad kan felet vara? Citera
Scubahawk Postat 17 januari 2010 Författare Postat 17 januari 2010 Tjena.Jag vet faktiskt inte vad som var felet. Men efter 1-2 dagar var han tillbaka som vanligt.Så vänta till imorn eller tisdag så ser du om han kommit tillbaka. Citera
Irrbloss Postat 26 januari 2010 Postat 26 januari 2010 han kanske var andfådd om han åkt upp och ner mot rutan hela tiden Citera
RobbanF Postat 27 januari 2010 Postat 27 januari 2010 Vad gäller ditt KH så är det så att högt CA ger lågt KH, Om inte jag är helt fel ute./Robban Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.