Gå till innehåll

Inaktiva Clowner


turboadde

Rekommenderade inlägg

Hej

Jag har två styckna ocellaris clowner och dom har mått bra hela tiden och jag har haft dom i ett år. idag så har dom typ bara cirkulerat runt anemonen och varit ganska inaktiva. Dom kom inte ens fram vid matning dom är väldigt på och attackerar om jag sätter ner handen i akvariet. Ser också att dom som flåsar väldigt med munnen fast inte så att gälarna rör sig så mycket som när fiskar blir sjuka eller stressade utan mest rör läpparna bara. är det nånting att oroa sig för eller är det nått typiskt dom gör när dom börjar bli könsmogna?

MVH Andreas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Aggressiviteten kan tyda på att dom lekt eller att det är på gång, hanen borde isåfall hålla sig väldigt nära romen men är dom nybörjare kanske han inte är riktigt så hängiven än. Dom borde dock äta ordentligt, iallafall honan enligt mina erfarenheter av percula då hon skyddar reviret medans hanen håller sig till romvård och nästan enbart tar pellets som sjunker ner väldigt nära honom.

Flåsandet låter underligt, inte slarvat med vattnet eller fått minskad genomluftning av någon anledning?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Såg i kväll att den ena clownen hade som en liten grå dassig fläck precis framför ena fenan kanske 2mm stor. dom är väldigt slöa nu och bryr sig ingenting om maten fast dom haft det precis framför nosen. kan det vara någon sorts vitprick eller clownsjuka då? Men enligt vad jag läst så vid clownsjukan ska dom bli ganska slemmiga med. den andra ser jag ingenting på. tyvär har jag ingen karantän jag kan sätta dom i. har en hökfisk med som jag inte ser någon fara med. vattnet har jag mätt senast i dag och inget utslag på phosphate, nitrite och nitrate med saliferts tester och bytt 5 liter i veckan. det ända som hänt på senare tid är att jag köpte två banggai:er och den ena dog efter några få dar flåsande men min hökfisk var väldigt på han och hacka så jag tror det var stress såg inget fel på banggai:erna i affären.

MVH Andreas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...