Gå till innehåll

Låg Kalium halt.


Andreas N

Rekommenderade inlägg

Jag köpte mig ett Kalium test och fick då till min förskräckelse se att det ligger på runt 200mg/l. enligt rekomendationer så skall ju detta ligga på 390mg/l ca.

Om man nu köper en flaska Pohls K-Balance, hur mkt går det åt att höjja till den normala nivån i ett 800 liters system.

Jag hittar ingen info om doserings mängd för att höjja från ett värde till ett annat utan det finns bara en rekomendation på flaskan om 1ml/100liter/dag....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kör 3 tester så du är säker på avläsningen, det kan vara nog så svårt med kaliumtest.

För 800liter så blir de nog K-balance strong misstänker jag, dvs en lite mer koncetrerad blandning.

Minns inte riktigt hur mycket man behöver ha i men du kan nog hitta mer på zeovitforumet, annars kan du nog få svar från generalagenten i sverige.

//NiXoN

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag köpte ett Korallen zucht Kalium test och jag provade 3ggr men det gav knappt utslag på testet. Så enligt detta ligger jag på runt 200 men det kan tom vara lägre då man skall avläsa färg pigmentet som man får i vätskan och det blev i stort sett ingen färg alls på testet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...