Botan Postat 10 oktober 2009 Postat 10 oktober 2009 Min koffert fisk mår inte bra. Ligger på botten och äter knappt och andas häftigt. Läste att dom lätt drabbas av någonting som kallas Iychtio. Vad är detta? Hur botar man mot detta?Tacksam för alla svar Citera
Capote Postat 10 oktober 2009 Postat 10 oktober 2009 Kan det vara Ichthyophthirius multifillis? Men det verkar ju konsigt om den skulle få det... Citera
svedalaciklid Postat 10 oktober 2009 Postat 10 oktober 2009 kollat vattenvärden vet de e känsliga Citera
Lasse Postat 10 oktober 2009 Postat 10 oktober 2009 Tja - den konstiga benämningen står även på svenska reflex. Misstänker att det avser saltvattensprick men att man använder en sötvattensslang.MVH Lasse Citera
Botan Postat 14 oktober 2009 Författare Postat 14 oktober 2009 Snälla...vad kan han ha drabbats av? Han blir bara sämre och sämre. Han äter inte ens längre. Jag har doppat honom i sötvatten flera gånger samt behandlat akvariet mot parasiter typ protomarin intensive. Jag har även försökt behandla honom mot baktriell sjukdom utan resultat. Detta har pågått i 3 veckor nu. Vad skall jag göra? Citera
Botan Postat 14 oktober 2009 Författare Postat 14 oktober 2009 Förresten...vattenvärdena är super då jag har koraller och annat känsligt där i. Han är 6 cm och jag har haft honom 1 1/2 år... Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.