Gå till innehåll

Någon som har erfarenhet av dessa?


Lasse

Rekommenderade inlägg

Då jag gärna vill ha några sjögurkor i mitt Percula 120 så beställde jag två "rose cucumber" av släktet Cucumaria. Jag hade räknat med att få den vanliga som äter sig igenom sanden på jakt efter debrius. De jag fick visade sig vara filtrerare - vilket jag iofs kunna googlat fram innan om jag hade tänkt på det - men jag var så inriktad på den vanliga rosa sjögurkan som ibland finns till salu.

Nu visade det sig vara filtrerare men jag vill gärna ha dem kvar eftersom de är ganska häftiga. Den ena har klättrat upp på en sten och ser ut som en brunstig sjöelefant medans den andre klättrar på glaset.

Är det någon som har egna erfarenheter av dessa djur som kan förmedla dem?

post-2331-14468918301591_thumb.jpg

MVH Lasse

post-2331-1446891830119_thumb.jpg

post-2331-14468918301393_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Just denna varianten har jag inte haft, men jag hade en annan som också var rosa och grön i pälsen, den hade jag i ett halvår ungefär om jag inte inns fel, innan den flyttade på sig och kröp bort och försvann.

Ska tydligen finnas en del som är giftiga som jag förstått det, men inget jag upplevde med min iaf.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...