Gå till innehåll

Bubbletip.


Roughrags

Rekommenderade inlägg

Hej alla

Efter att ha fått sonens saltvatten "clownhotell 58l" så var man ju tvungen att lära sig salt =)

Vilken otrolig värld det är !

Var på akvarierleasing med hopp om att kunna skaffa nåt till mina clowner,men nybörjare som man är så är ju allt så lockande...kan ja ha en sån eller en sån.

Men vilken otroligt sympatisk kille vi träffade där!! Han jobbade inte där man han kunde ju allt om just anemoner,om du läser detta TUSEN tack för all information.

Ps.

Den äter och mår bra =)=)

Carina.

post-4745-14468918450919_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu vill inte jag vara sån men,

Det är sällan rekomenderat att stoppa i en Anemone i ett 54 liters akvarium, det går men du får det svårare än de flesta.. dessutom ser han lite blek ut vilket kan göra honom ännu svårare att hålla...annars en ganska enkel anemone att hålla, om du vill ha mer info så sök på Entacmea Quadricolor.se bara till att han inte flyttar runt för mycket nu bara :P

Men att han äter o så är ett bra sätt att få honom på fötter igen.

Lycka till..

Hoppas jag inte framstod som rude nu bara :)

Mvh,

Sunny

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu vill inte jag vara sån men,

Det är sällan rekomenderat att stoppa i en Anemone i ett 54 liters akvarium, det går men du får det svårare än de flesta.. dessutom ser han lite blek ut vilket kan göra honom ännu svårare att hålla...annars en ganska enkel anemone att hålla, om du vill ha mer info så sök på Entacmea Quadricolor.se bara till att han inte flyttar runt för mycket nu bara :P

Men att han äter o så är ett bra sätt att få honom på fötter igen.

Lycka till..

Hoppas jag inte framstod som rude nu bara :)

Mvh,

Sunny

Hej

Att alla tycker olika är ju ingen nyhet,så är det väl inom alla intressen.

Men helt klart intressant med olika åsikter.

Den har inte flyttat på sig sen vi satte ner den,men det kanske kommer,men hoppas att den stannar. Hur lång tid kan de ta innan den börjar flytta på sig ?

Sen tycker jag att den lyfter sig och blir på höjden lite då och då.

Färgen kommer väl lite mer med tiden eller ?Men jag tycker nog att bilden inte riktigt gör den rättvis.Lite mer färger har den nog.

Mera tips tack och gärna vad jag kan ha för koraller och sånt...

Ha en bra helg.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vet inte om du läst dessa men dom tål att upprepas.

https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=14391

https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=5183

Övriga koraller hade jag till att börja med satsat på LPS tex Euphyllia och såna som inte kräver för mycket ljus (dvs. om lyset är original i ditt kar).

Dom flesta montipora sorter klarar sig ganska bra i det lyset med.

Några skivanemoner kanske.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...