Fagerberg Postat 1 november 2009 Postat 1 november 2009 tjena, någon som vet hur länge man ska köra med hqi lampor, uv ljus och månljus ? har hört lite att man ska köra uv ljus någon timme före och efter och ungefär 5 timmar hqi ljus på dagen ? Citera
Spooky Postat 1 november 2009 Postat 1 november 2009 Det beror ju lite på både tycke och smak.Jag har själv mh´n tänd ca 10 timmar och t5 ca 12 timmar med överlapp på en timme åt båda hållen.Dessa tider beror ju helt på vad man har i sitt kar, har man inga sps så behövs det inte lika intensivt ljus.Resten av dygnet har jag månljus.Sedan vad det gäller uv så har man ju inte det för ljusets skull. Jag är själv lite skeptisk till att köra regelbundet med uv-ljus. Tycker att man ska använda detta vid behov (tex vita prick) och annars ha det avstängt. Citera
Wiking Postat 1 november 2009 Postat 1 november 2009 Jag kör 11 timmar med rör och under den tiden så är min MH tänd 7 timmar. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.