mano Postat 16 april 2010 Postat 16 april 2010 Då till nästa fråga, går det att koppla loss flottörbrytaren från pumpen? Om inte så är jag rädd att du måste klippa kabeln där emellan. OBS det kanske går att koppla loss den om man skruvar isär pumpen.OBS (igen) om du har garanti kvar på den så gå tillbaka till affären med den.
MattiasN Postat 16 april 2010 Postat 16 april 2010 hehe, fortsätter den bråka med dig..... Om du inte gjort det så plocka isär flottören, det går att ta av plastskivan längst ner med lite lagom våld, sen skrubbar du av insidan av flottören och själva plaststången, efter det brukade den alltid funka hos mig.Garantin är slut sen länge, den har varit i bruk i stort sett oavbrutet sen 2005..... Vet att många hade problem med den modellen men hos mig funkade den nästan felfritt, även om den hängde sig ibland, det börjar kanske bli dax att kassera den nu.....
Patrik Steen Postat 16 april 2010 Författare Postat 16 april 2010 hehe, fortsätter den bråka med dig..... Om du inte gjort det så plocka isär flottören, det går att ta av plastskivan längst ner med lite lagom våld, sen skrubbar du av insidan av flottören och själva plaststången, efter det brukade den alltid funka hos mig.Garantin är slut sen länge, den har varit i bruk i stort sett oavbrutet sen 2005..... Vet att många hade problem med den modellen men hos mig funkade den nästan felfritt, även om den hängde sig ibland, det börjar kanske bli dax att kassera den nu..... Jag ska testa det du beskriver att ta av den helt och rengöra den.
Patrik Steen Postat 17 april 2010 Författare Postat 17 april 2010 Nu har jag tagit av den helt och putsat och krapat av den bruna beläggning,det var lite små fläckar där jag inte hade kommit åt med tandborsten,så nu funkar den som den ska göra,så jag får hålla tummarna tack Mattias för tipset
mano Postat 17 april 2010 Postat 17 april 2010 Okej, det låter bra, då inser jag att vi missförstod varandra. Hade dock problemet kvarstått trots att flottören var rengjord och rör sig som den ska längs stången så hade det varit dags för de åtgärder som jag skrev om sist.
Patrik Steen Postat 18 april 2010 Författare Postat 18 april 2010 Också har den klyddat igen så nu kommer den att åka ut och fyllas för hand när det behövs.
svedalaciklid Postat 18 april 2010 Postat 18 april 2010 tror jag haft tur med min flottör, aldrig klyddat aldrig rengjord på snart 1 år
Patrik Steen Postat 9 maj 2010 Författare Postat 9 maj 2010 Lite uppdateringar..På grund av en längre Semester i Sommar så har jag bestämt mig att karet ska säljas,lite tråkigt då jag har fått det till det jag var ute efter men så får det bli man måste komma ihåg att det ska passas och jag har ingen som kan göra det.Sötkaren och dammen har det aldrig varit några problem alla dessa åren dem rullar alltid på men nu med saltkaret så vågar jag inte riktigt allt måste funka klockrent Skummaren/pumparna/påfyllnings osv det kan man inte låta Grannen tex ta på sig..Fan då måste gubben först gå en kurs hahaha.Dem andra Akvariumen/dammen klarar han men detta nja det vågar jag inte så om nån är sugen på ett Saltkar inkl innehåll så är det bara att slå till riktigt billigt kan jag släppa det för.Där är en Annons ute på SG om jag nu inte får det sålt så vet jag inte riktigt vad jag ska göra en smärre katastrof...Frugan säger då får vi väl behålla det men jag vet inte riktigt då hur jag ska lösa det..
MattiasN Postat 9 maj 2010 Postat 9 maj 2010 synd du ska sälja, det har blivit bra! Jag börjar ju få lite saltabstinens nu, behöver du hjälp så bara hojta till! Jag har börjat planera lite för nytt kar. Men har två stora hinder kar, ska sälja befintligt kar (vilket kan bli klurigt) och övertyga hsb om att nytt saltkar är en bra idé....
Rekommenderade inlägg