Dimorb Postat 14 november 2004 Postat 14 november 2004 Kan Rowaphos ligga i akvariet för länge?Har för mig att jag har läst någonstans att blöt Rowaphos inte skall få komma i kontakt med luft eller hållas ovanför vatten eller liknande. Beror det på att det skulle kunna bildas t.ex. rost eller liknande?Eller har jag bara fattat det hela fel.Tacksam för svar eftersom jag tycker att min Rowaphos har blivit väldigt "stel".mvh Andre Citera
Dykaren Postat 14 november 2004 Postat 14 november 2004 Rowaphos ska inte vara i kontakt med luften mer än nödvändigt... den får inte torka.Däremot är det ingen större fara att låta den ligga i lite längre... enda problemet är att den inte gör någon nytta när den är full med fosfat.Att Rowaphos bildar klumpar är ett ganska vanligt problem... i och med att det är så finkorningt så blir det lätt så. Inget farligt, men det minskar dock genomströmningen och därmed effekten./Hans Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.