Scubahawk Postat 4 november 2009 Postat 4 november 2009 Jag har precis flyttat över all sten och koraller till mitt nya 420 liters. Tänkte ha i fisken nu också.Men, jag kommer inte vara hemma på 4 dagar och undrar om karet klarar sig UTAN skummare och ytavrinning denna tid? Citera
goradl Postat 4 november 2009 Postat 4 november 2009 HejJag tror inte det är något problem alls, jag har kört skummar löst längre än såutan problem. Visserligen i ett lite mindre kar på 250l. Citera
Scubahawk Postat 4 november 2009 Författare Postat 4 november 2009 Hmm... Luftpumpen? Jag kör ju med pumpar som vanligt. En Vortech mp40 och en koralia 3:a undertiden. Räcker inte det?Tack för snabba svar också grabbar. Verkligen! Citera
Jonas Am Postat 4 november 2009 Postat 4 november 2009 Du måste ju få till ordentlig syresättning iom att du inte har någon skummare. Det var tänkt mest som försiktighets åtgärd. Citera
Scubahawk Postat 4 november 2009 Författare Postat 4 november 2009 Aha... ok. Shit... Tror jag har en liten syresten liggandes men ingen luftpump... Typiskt! Citera
DaTrucka Postat 4 november 2009 Postat 4 november 2009 Aha... ok. Shit... Tror jag har en liten syresten liggandes men ingen luftpump... Typiskt!Rikta någon streamer mot ytan så du får bra cirkulation på ytvattnet, det borde räcka. Citera
Vandal Postat 4 november 2009 Postat 4 november 2009 Jag har kört ett år (2.5 projekt) utan att använda en enda skummare... gör ett vattenbyte nära inpå resan och se till att ha bra ytcirkulation... Citera
Scubahawk Postat 5 november 2009 Författare Postat 5 november 2009 Hej grabbar.Supertack för alla snabba svar. Rikta någon streamer mot ytan så du får bra cirkulation på ytvattnet' date=' det borde räcka. [/quote']Streamern är redan riktad mot ytan då jag tänkte lite logiskt och av erfarenhet att det är viktigt att med bra ytcirkulation för syresättningen. Jag har kört ett år (2.5 projekt) utan att använda en enda skummare... gör ett vattenbyte nära inpå resan och se till att ha bra ytcirkulation... Vattnet är ju nytt till 85-90% eftersom jag flyttar över allt från mitt 170 liters till det nya 420 liters. Det bör räcka.Tack som tusan grabbar! Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.