Gå till innehåll

Min Korall tappar polyper


vtrlarsson

Rekommenderade inlägg

Tror det är en Seriatopora Guttatus. Och jag har haft den i snart en månad och den har sett ut att trivas. Men idag upptäckte jag att den har stora vita fläckar och att den saknar en del polyper.

Har inte hunnit göra något vatten test ännu. Den har stått i mitten av karet inte för blåsigt.

Vad är det som händer ?

post-3924-14468918552308_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

du måste klippa dän de döda partierna omgående. De kommer sprida sig och döda din korall på ett par dagar. Jag tippar på Kalium brist. Serientopora kan reagera på detta sätt vilket de gjorde för mig men efter tillskott av kalium så repade de sig t.o.m på de "döda" ställena. Jag klippte dock bort de mest angripna ställena så gott jag kunde.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tror det är en Seriatopora Guttatus. Och jag har haft den i snart en månad och den har sett ut att trivas. Men idag upptäckte jag att den har stora vita fläckar och att den saknar en del polyper.

Har inte hunnit göra något vatten test ännu. Den har stått i mitten av karet inte för blåsigt.

Vad är det som händer ?

Aj fan det ser ju inte så kul ut den som var så snygg innan..

Se nu till och gör alla tester som du har hemma något är det som har gått galet och lycka till..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Troligen något spårämne som saknas, eller överdoserats.

Rekommenderar att börja mad K-balance och B-balance, eventuellt jod och aminosyror.

Dosera mycket sparsamt i början, en dagsdos eller två i veckan.

Ganska täta och rejäla vattenbyten, med ett vettigt salt.

Det gjorde susen för mina koraller.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...