Gå till innehåll

Ted´s 28 liters


Ted-m

Rekommenderade inlägg

Starta ett litet kar i barnas rum eftersom dom vill ha ett litet akvarium där.

Aquael Pearl

Volym 28 liter

Ljus 1X11W compaktrör (kommer uppgradera detta)

Skummare Rio nano skimmer

Cirkulation Just nu bara en litet innerfilter som kommer bytas ut senare.

Inredning.

En pelare med levande sten gissar 3-4KG

Massa små biter levande sten på botten

Levande

Detta kommer att ha en del kula saker som större borstmaskar och annat jag inte vill ha i dom andra karen.

Kommer även flytta över en del små turbo sniglar jag fött upp i mitt RSM.

Koraller.

Kommer troligast bara ha skivor i detta ev fraggar av andra lättare koraller.

Lite bilder när jag tog isär en massa större sten samt karet tomt och halvfullt (halvtomt) eftersom vattnet tog slut fyller på mer imorgon.Även en bild från mitt RSM på en av sniglarna som skall få flytta in.

post-4307-14468918570553_thumb.jpg

post-4307-1446891857074_thumb.jpg

post-4307-14468918570917_thumb.jpg

post-4307-14468918571087_thumb.jpg

post-4307-14468918571263_thumb.jpg

post-4307-14468918571435_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Så nu fyllde jag upp karet.Blanda nytt vatten igår och bytte i mitt RSM och hörnkar 10 liter vardera och använde det vattnet i detta kar.Jag kommer också flytta över en hel det sten från refugiumet till hörnkaret som kommer få köra in denna sten då jag koka den i 20 min+ skrubba ren så den lär inte ha mycket till liv i.Jag chansar på att jag inte behöver använda phos remover då jag gick hårt på stenen och allt det lösa och döda borde vara borta.

Har funderat på belysning och jag undrar om någon använt dessa

http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=136258764

Fundera på om man kan använda sig av dessa och ha laddaren alltid inkopplad eller att koppla in den på en 12V dosa?

Skulle va kul om nån elkunnig kunde svara på detta.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Du kan säkerligen köra med laddaren inkopplad konstant, möjligen hade det varit smart att plocka ut batterierna ur den då de kan ta skada av konstant laddning(ingen större risk fara men iaf). Däremot kan jag inte tänka mig att den ger speciellt mycket ljus, tyvärr skriver de inte ut någon information om lampan. Detta iom. att en laddning ger 5-6h lystid så kan den inte dra så mycket.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

"med 60 kraftiga lysdioder" låter ju iofs ganska lovande, funderar på att ha nåt sånt som komplementljus till mina 2*15w T8, 149kr är ju inte så fasligt dyrt heller

Kollade på lösa dioder och allt runt och det blir ju super dyrt.Hoppas på att få platts med 2 av dessa under huven men jag tror det slutar med bara 1.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...