Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postat

Hej finns det någon som vet var jag får tag på pepparminträkor till mitt nano, har inferno av glasros:smiley13: om det finns handlare som skickar min lokala handlare får inte tag på några:smiley13:

Postat
Hej finns det någon som vet var jag får tag på pepparminträkor till mitt nano, har inferno av glasros:smiley13: om det finns handlare som skickar min lokala handlare får inte tag på några:smiley13:

Vem är din lokala handlare?

du har ju även C-Life i örebro som säkert kan hämta hem åt dig..

Postat

Jag pumpar eventuella glasrosor fulla med väteperoxid. Försiktigt med annat levande i omgivningen bara. Väteperoxid är kraftigt oxiderande (ger närmast frätskador) men sönderfaller ganska snabbt till syrgas. Ta det lite lugnt bara, så du inte jagar livet ur alla glasrosorna samtidigt, genom att punktbehandla varje glasros med kanske en halv tesked var. Det gör garanterat resten av dina invånare olyckliga med.

B!

Postat

vart får jag tag på väteperoxid? och hur går du till väga när du behandlar,med spruta? du skrev halv tesked vad är det för substans

Postat

Väteperoxid har alla som säljer kemikalier i större utsträkning. Tapet och målarleverantörer osv med andra ord.

Det är som vatten. Spruta är helt klart enklaste metoden att dosera det, med nål gör det i det närmsta till en idiotsäker behandling, utan nål kan man få göra om det. Kan iofs bara tala för mig själv, men det har fungerat bra för mig. Finns massor av olika manuella lösningar för att avrätta glasrosor.

Och C-Life är en butik.

B!

Postat

Även koncentrerad kalkhydroxidlösning ska fungera.

Anledningen till att jag använder väteperoxid är ju för att jag alltid har det hema. En snabb lösning om något händer i karet och syrehalten sjunker, och det gör sitt för att hålla vattnet klart.

Folk som kör med kalkmixer använder naturligtvis hydroxiden, och de som bara har spruta + kanyl hemma klarar sig säkert utmärkt med bara varmt vatten. Man tar vad man har, helt enkelt.

En pepparmintsräka brukar vara det mest naturliga sättet att hantera det på dock.

B!

• Skapa Ny...