Gå till innehåll

pepparminträkor


hazz

Rekommenderade inlägg

Hej finns det någon som vet var jag får tag på pepparminträkor till mitt nano, har inferno av glasros:smiley13: om det finns handlare som skickar min lokala handlare får inte tag på några:smiley13:

Vem är din lokala handlare?

du har ju även C-Life i örebro som säkert kan hämta hem åt dig..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag pumpar eventuella glasrosor fulla med väteperoxid. Försiktigt med annat levande i omgivningen bara. Väteperoxid är kraftigt oxiderande (ger närmast frätskador) men sönderfaller ganska snabbt till syrgas. Ta det lite lugnt bara, så du inte jagar livet ur alla glasrosorna samtidigt, genom att punktbehandla varje glasros med kanske en halv tesked var. Det gör garanterat resten av dina invånare olyckliga med.

B!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Väteperoxid har alla som säljer kemikalier i större utsträkning. Tapet och målarleverantörer osv med andra ord.

Det är som vatten. Spruta är helt klart enklaste metoden att dosera det, med nål gör det i det närmsta till en idiotsäker behandling, utan nål kan man få göra om det. Kan iofs bara tala för mig själv, men det har fungerat bra för mig. Finns massor av olika manuella lösningar för att avrätta glasrosor.

Och C-Life är en butik.

B!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Även koncentrerad kalkhydroxidlösning ska fungera.

Anledningen till att jag använder väteperoxid är ju för att jag alltid har det hema. En snabb lösning om något händer i karet och syrehalten sjunker, och det gör sitt för att hålla vattnet klart.

Folk som kör med kalkmixer använder naturligtvis hydroxiden, och de som bara har spruta + kanyl hemma klarar sig säkert utmärkt med bara varmt vatten. Man tar vad man har, helt enkelt.

En pepparmintsräka brukar vara det mest naturliga sättet att hantera det på dock.

B!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...