Gå till innehåll

2*70 w eller 1*150 MH med 2 st 54 w t5?


Tenkare

Rekommenderade inlägg

Nu är renoveringen här hemma i det närmaste avklarad och ett 240 liters helglas är hemma, bänk under konstruktion och osmosvatten på tappning i tunnor.

Nu min belysningsfråga. Karet har måtten 1200*500*400 b*h*d

Velar runt lite på att ha 2 stycken 70 w MH ihop med 2 st 54w t5, eller en st 150w med 2 st 54 t5.

Vilket blir bäst och snyggast ljus egentligen.

Koraller i karet kommer bli lite blandat enklare spser och lps. Med en del läder och skivor.

Och vilka lampor skulle ni rekommendera??

Finns kanske någon som har bilder på liknande uppsättning?

Nvh

Christian Tenkare, numera färdigrenoverad :D

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Manne: Är det en mandarin på din avatar? :)

Tittat runt på nätet efter komboramp. Hittar ingen billig, men vad hade jag väntat mig? Satan att kassan är dålig just nu efter renoverandet.......

Tips på bra shoppingsidor??

japp, en lsd mandarin.. se om du kan vänta in en beg ramp kanske, nu när du vet vad du siktar på..

mvh manne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nja, det är ju det här med hialös. :D

Har ju 2 80 liters hos min mor som jag ska flytta hem till mig och allt ska över i det nya.

Men man kan alltså räkna med ca 7000 för ramp och lampor. Alternativet blir att bygga en egen huv och köpa in begagnat MH. Har kollat av börsen här och dragit iväg mail.Får se om det blir något svar. Slapp ju bygga bänk då en polare hade en skänk i rätt mått. Ska bara förstärka den lite.Men det löser sig med MDF skivan jag har :)

Känns skönt att börja komma närmare ett slut. Bara belysningen som ska fixas. Ett stycke skitglad Tenkare iaf.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...