Gå till innehåll

Bilder från Anders 540


Atrox

Rekommenderade inlägg

Hej på er. Tänkte försöka skicka upp lite bilder på mitt ganska ny startade projekt. Har i år gått från 45 liters till 63 och nu 540 liter. Jag hade i ett par år ett 325 liters kar som jag la ner för mitt uv-filter sprack "matrialfel" vilket resulteradei massa vatten på golvet & senare fick jag lägga in ett nytt:ledsen:Tur att det finns klickgolv det går ju blixt fort att lägga in. Men i år fick jag tillbaka suget:smiley17:å på den vägen är det. Det går framåt i alla fall får hem mer levande sten på fredag. Jag har lite fler bilder men vet inte hur man får in dom i samma inlägg.

Mvh Anders

post-1219-14468912022114_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 50
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Guest Motor_666

såna har jag haft en trio av, Crotalus Atrox alltså..

Coolt att prick alla gör olika, jag smög i lite sand efter flera månader efter att ha blivit uppskrämd om allt som skulla fastna och förgifta i sand och du kör i den direkt... För att stenen ska ligga stadigare eller?

Lycka till med allt by the way.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet inte riktigt, köpte den på Korralfisken typ i februiari/mars nångång. var inne på en rödknopp först men Lennart rådde mig att ta den här istället för den var mer ovanlig sa han, tror att dom är ganska närbesläktade så den är nog inte revsäker tyvärr, för den funkar kanonbra. Jag ska spara den tillsvidare i allafall. Och om den inte är revsäker, vad för koraller brukar dom sätta i sig?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har även ett katt hajägg"Chiloscyllium punctatum"liggande i min burk, jag har haft det i 2 månader, när jag fick det såg man genom skalet att den var silvergrå, blev svart och nu har den fått vita fläckar. Väntar kläckning runt jul:glad:

Kastade i en Sercophyton igår

Tog korten när jag precis lagt i dom i karet, så dom hade inte slagit ut.dom började slå ut senare under kvällen.

post-1219-1446891202307_thumb.jpg

post-1219-14468912023173_thumb.jpg

post-1219-14468912023254_thumb.jpg

post-1219-1446891202333_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Min djuraffärskompis tog hem det från en grossist åt mig. Jag tyckte det var en kul grej att få hem den i äggstadiet & förhoppningsvis få kläckning också men en så länge ser det bra ut den rör på sig ganska mycket i ägget nu, så det kanske är dags snart smiley4.gifsmiley1.gif

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kul med hajägg! Jag fick med 2st när jag köpte mitt akvarium och ett kläcktes och det andra läckte in vatten så det klarade sig inte.Men det vart en litenChiloscyllium punctatum . Kanonsnygg tyckte jag men tyvärr så vart den mat åt min större haj som jag hade förut.Ska skaffa ett större kar till mina elakingar sen .Då blir det garanterat ett litet ägg till.Det är riktigt spännande att varje morgon gå å kika om det blivit nån haj=).

Och sen det där med att ha ett kar på 50 kubik till en nyfödd haj dett är nonsens enligt mig(får antagligen skit för detta).Men dom växer inte så väldigt fort heller så man kan ju uppgradera allt eftersom. Jag hade mina 2 hajar i ett 720 och det va mycket större än vad dom rörde på sig.

Hoppas att det går bra med ditt ägg och resten med föresten.

Lägger in ett par bilder på min lilla haj + när den låg i ägget.

MVH Danne

Bamboo2.JPG

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Och sen det där med att ha ett kar på 50 kubik till en nyfödd haj dett är nonsens enligt mig(får antagligen skit för detta).Men dom växer inte så väldigt fort heller så man kan ju uppgradera allt eftersom. Jag hade mina 2 hajar i ett 720 och det va mycket större än vad dom rörde på sig.

Men grejen är ju att de flesta inte uppgraderar när hajen växer. I stort sett alla hajar blir MINST 1m och även om den är bottenlevande bör man ha rejält med svängrum åt den. Att ha hajbebisar i mindre burkar har jag inget emot, så länge akvariets yta är lagom i förhållande till hajen. Gång på gång får ju handlare telefonsamtal från folk som köpt en liten gullig haj/ägg och "nu har bestenvuxit ur mitt akvarium å jag har inte råd att skaffa 4-8m2 akvarium till den så jag undrar om ni kan ta emot den, annars spolar jag ner skiten". Okej det var väl lite elakt sagt kanske, men det är ju faktiskt så verkligheten ser ut. Att skaffa fiskar som blir STORA är som att skaffa en liten hundvalp. Den är söt å gullig i början, men den växer och man kan inte bara kasta ut den när det inte längre passar! jag säger inte alls att ni som skaffat haj gjort nåt fel alls. Jag skulle själv vilja ha en, men det är ett stort ansvar och ett rejält åtagande, inte minst för att hobbyn inte ser alltför bra ut utifrån om man bara använder djuren som "slit å släng". Hoppas jag inte retat upp för många nu...smiley5.gif.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...