salta wille Postat 30 november 2009 Postat 30 november 2009 Min fjädercaulerpa växer på bra, säkert minst 1 cm om dagen.Men så blir det att en del av "fjäderarna" blir vita och genomskinliga och även stammarna.Vad kan det bero på? För lite ljus? Nåt som fattas i vattnet? Citera
Sunny Postat 1 december 2009 Postat 1 december 2009 Minns inte exakt varför det sker, men vet att det är normalt med caulerpa recemosa..så misstänker att samma gäller för taxefolia.Detta sker när de mättats, jag brukar ansa den när den blir lite gulaktig.. för det är stadiet innan den blir vit.blir bra nutrient export då också.De kan bli så om de får för lite ljus men o ma tittar på dina bilder så verkar det inte vara fallet, de kan även se ut så om det är näringsbrist. men tror inte de heller eftersom de ser ut att ha vuxit och uppnåt detta stadie ? Mvh,Sunny Citera
salta wille Postat 1 december 2009 Författare Postat 1 december 2009 Ett par dagar efter att de blivit genomskinligt vita, så löses de upp till intet.Ett mysterium är det. Kanske dags att hålla efter den så den inte sprids alltför mycket i det lilla akvariet. Den tycks visst förstöra hela korallrev genom att vara en "solförmörkelse" så korallerna inte får något ljus! Citera
Jaken Postat 1 december 2009 Postat 1 december 2009 Det är vanligt att de krashar. En av riskerna med att ha stora mängder i karet eftersom att mycket näringsämnen friges samtidigt. https://saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=29007&highlight=krash Citera
salta wille Postat 1 december 2009 Författare Postat 1 december 2009 Jag tackar för den infon! Nu så ska den inte få bre ut sig mer. Någon decimeter får vara kvar. Är ju snyggt med lite grönt. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.