Gå till innehåll

Bästa artemian


Alex_y

Rekommenderade inlägg

Peppar peppar, jag har haft bäst resultat med Artemia från Ebay... Vaccumförpackad storpack. Det beror antagligen mest på att det som går att få tag på i mitt närområde för övrigt är gammla hyllvärmare. Men för ett par hundra spänn får man ett halvkilo, och om man då får "dåliga" 80% kläckningsgrad som är klart mer än vad jag fått ur mer lokalt köpta varor... Tja, det gör valet enkelt nästa gång.

Annars står det på kvalitetsförpackningar vad det är i dem. Premium (AA) är bäst, 90-95, grade A 85, Grade B 80, och Grade C 70-75%.

För bästa resultat, köp aldrig mer än du använder på 6 månader, och förvara dem i kylen. Har de stått i rumstemperatur i en månad är de att betrakta som gamla.

(Gamla cystor kläcks fortfarande, men med lägre kläcknings%)

Jag misstänker, inget jag kan svära på eller så, men anledningen till att "noname" bigpackarna på Ebay fungerar så pass bra som de gör är antagligen för att de som säljer dem inte har de på hyllan mer än ett par dagar...

Men det är en ren gissning, och jag har inte tagit hem SÅ många, så jag kan helt enkelt haft tur.

B!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Inte från någon av de jag handlat från tidigare, de har inget ute för stunden. En snabb googling på Ebay ger dock träff på minst en bigpack, och ett par mindre. De ger sannolikt lägre kläckningsgrad än "Grade AA" från en färsk förpackning, (de) det sannolikt rör sig om Grade C-D artemia cystor, men de är så billiga att det fortfarande är vinst, och de som sagt bör ge bättre kläcknings % än gamla hyllvärmare. Det är nästan löjligt viktigt att det rör sig om hyfsat färska ägg.

B!

Ändrat av -=Mr_B=-
Gud va trött jag blir... Inte ens jag kan läsa, och fullt förstå ursprungstexten. Note to self. Inga inlägg utan cola.
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...