Gå till innehåll

Tänkte köpa 1000-1500l akvarium


Stoffo

Rekommenderade inlägg

Hejsan! helt ny på sidan!

Jag har tänkt skaffa ett stort saltvatten akvarie runt 1000-1500l, och jag tänkte ni här på forumet måste ju veta om någon, vart man kan få tag i ett sånt billigt och bra ;)

Finns det någon hemsida som säljer allt man behöver för ett saltvatten akvarirum. Tack för svar!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Med tanken på att det hänvisas till en i något fall inaktuell lista, och du bor i just Örebro, så skall du veta att saltvattensakvariet.com varit stängt och nerlagt sedan något år tillbaka. Fattar inte vad länken fortfarande gör där...har för mig att väldigt många påpekat det redan!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Med tanken på att det hänvisas till en i något fall inaktuell lista, och du bor i just Örebro, så skall du veta att saltvattensakvariet.com varit stängt och nerlagt sedan något år tillbaka. Fattar inte vad länken fortfarande gör där...har för mig att väldigt många påpekat det redan!

Första gången jag hört om det iaf.

Kan uppmana användare att rapportera in till någon moderator om ni hittar brutna länkar.

Sorry för lite OT, välkommen till SG och lucka till med ditt projekt.

EDIT: Letade efter butiken bland länkarna men kunde inte hitta den, Kan ni posta en direktlänk här?

Ändrat av DaTrucka
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Förlåt för oftopic, men det står

"Saltvattensakvariet - Örebro

www.saltvattensakvariet.com".

Denna finna sådeles inte.

Sen vore det väl mer lämpligt att föreslå nån av de lite nyare trådar där alla butiker tas upp. Inte bara några få. Ser att det finns 3st butiker som är närmare Örebro än de på listan (utöver pwss, som är mer som en lagerebutik än en zooaffär).

Här har du en av dessa trådar som ger en lite mer korrekt bild av dagsläget.

https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=31330&highlight=butiker

Sen har det dykt upp en tråd om ett företag som säljer BILLIGA storburkar och som dessutom skickar till sverige. Är man inte orolig för frakt och garantiärenden (som iofs tydligen inte skall vara några problem?) så kan man tjäna MYCKET pengar!

Här har du förresten länken!

https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=30898

Sen kan jag föreslå att du skickar ett mail till HyperBamse. Han bor bara några mil från Örebro, i Pålsboda, och har ett 960L igång. Trevlig kille som borde kunna ge sig lite tips å idéer på hur man driver ett "1000liters-kar".

Sen, om C-life inte kan stå till din tjänst, så finns "Wahlberg´s Akvarieleasing" i Örebro som jag vet har goda kontakter med akvariebyggare. Sen om han är villig att hjälpa privatpersoner är nog mer en fråga om goodwill...

Sen är det väl på sin plats att säga Välkommen till SVG. Trevligt med fler saltisar på "hemmaplan" (även om jag bor i Fjugesta numera).

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...