Gå till innehåll

Hepatus försvunnen!


olis

Rekommenderade inlägg

köpte en doris igår, den fick vit prick direkt men såg ut och må bra, den gömde sig i stenen sen simma den en runda o gosa med en läderkorall så höll den på hela kvällen, men idag har den inte synts till på hela kvällen, vet inte om den har varit framme på dagen då jag slutar jobba 4. vågar jag leta efter den? är rädd jag stressar den mer, den har ju redan prick med, eller det är vanligt att dom gömmer sig i början? har satt igång uv-c...

mvh

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

putsarräkan attackera både bananeen och fryfodret så nu e där både banan o frysmat i hela karwet, nu lär den ju inte komma fram för maten kom till henne istället...... fan jag tycker det ät konstigt visst dom är bra på att gömma sig men jag tycker man borde kunna se nåt av den.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

mina hepatusar är också ganska rädda och den ena flyger in o stenen när man närmar sig. men dom brukar ju visa sig rätt snabbt igen. det är några riktiga matvrak också dom äter o skiter samtidigt ;). dom hittar minsta håla i dina stenar o klämmer in sig. så har du otur så kanske den fastnat. min skrämdes in i sin håla i stenen o när jag sen kollade hade min anemon krupit o satt sig framför hålet så den ej kom ut :( var till o plocka upp sten o kila bort anemonen. så jag hade kollat noga i alla stenar du kommer åt men utan o plocka upp o rota runt, kolla precis överallt i minsta skreva då dom är bra på o gömma sig. men om den ej äter samtidigt som den har prick så låter det ju inte direkt bra.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

hmm ok. ja kanske det har hänt men såfall har nog hunden klippt den... jag tänker iaf leta efter den ikväll om den inte kommer fram. om den lever blir de nog o slänga ner hon i karantän eftersom hon inte äter, iaf inte vad jag vet.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

vände upp och ner på akvariet precis... hon är borta. känns inge kul de här alls, man kan ju undra vart hon tog vägen. =( tror inte jag har något i akvariet som skulle käka den då jag har 2 clowner 3 chromis viridis en putsarräka och en pitolräka och en goby. och dom lever o mår fint.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

dom är tydligen bra på att gömma sig när dom är döda med.. gissa vad putsarräkan drog fram mellan stenarna. fattar inte hur jag kan ha missat den igår när jag leta efter den. skitsamma tror ni jag kan ha varit för snabb vid inkoppningen? lät den ligga i påsen i 20 min typ sen börja jag koppa i vatten var 5 min 4 ggr ungefär

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

hepatusar är svåra. man får leta efter ett bra exemplar. sen är uvc ett måste såfort jag stänger av mitt så kommer pricken direkt. men dom är rätt tåliga nu när dom har arit med ett tag. min ena fick stora sår på magen men repade sig snabbt. tror han fastnat under en sten. var lite rädd att han skulle gå hädan men efter lite mer än en vecka så såg han bättre ut igen. det är verkligen livfulla fiskar och skulle inte kunna vara utan dom :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

jo jag tog den som gömde sig minst såg friskast ut och var ganska liten 5-6 cm som jag har förståt de har dom lättare och acklamitisera sig när dom är lite mindre. jag tror nog att inkoppningen var alldeles för kort. om man lyssnar på manne. jag tror de var derför den strök med eller vad tror ni?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tror det har med inkopplingen att göra, kopplade in en putsarräka i en timme och den dog dagen efter, var fast besluten att jag skulle ha en, och nästa höll jag på med i 2½ timmar och den går bra än.

Mina fiskar kopplar jag själv in iaf i 2 timmar och massor av vatten, har även en syresten i vattnet den ligger.

MVH

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...