per-åke Postat 17 december 2009 Postat 17 december 2009 Har problem med att microbubblor går ut genom botten på skummaren.Har testat att sänka trycket från luftpumpen men man får nästanstänga av den helt om det ej skall gå ut bubblor i akvariet.Har tidigare haft den mindre modellen miniflotor och hade inga problemmed den.Har även testat att ändra höjden men det hjälpte inte.Skummaren har varit i karet drygt ett år. Citera
Slanten Postat 17 december 2009 Postat 17 december 2009 När jag hade en midiflotor gav den mikrobubblor när jag bytte "träskummaren", men det brukade sluta efter en dag när den sugit åt sig vatten. Har du haft det så hur under en längre tid? Citera
per-åke Postat 17 december 2009 Författare Postat 17 december 2009 Har ibland haft samma "trästen" i en månad utan nämvärt bättre resultat. Citera
Slanten Postat 17 december 2009 Postat 17 december 2009 Vad har du för syresten i? Har du bild? Jag hittar bara en dålig bild på min gamla Midi. Här finns en tråd om hur man ställer in en Midi, hoppas den hjälper: https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=24735 Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.