Gå till innehåll

mat till filtrerare...


Öbo1

Rekommenderade inlägg

Hej

Köpte härom dagen en flaska " Corallife Invertebrate smorgasbord" som mat till mina filtrerare, rörmask, mussla, samt andra koraller!

Min fråga är om någon här egentligen vet vad det är för något? vad innehåller den? räcker den som mat eller behövs det nått mer? osv...

Kan ju tillägga att jag även kör med "ultra min s", "ultra organic", "ultra bak" och "ultra bio"

//Tobias

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...
  • 9 månader senare...

Har aldrig hört talas om maten men letar själv efter mat till koraller bland annat efter att ha sett fraggar som jag lämnat bort som ser mycket bättre ut hos nya ägaren. Det som jag tror utgör största skillnaden mellan hans skötsel av sitt kar och min skötsel av mitt är att han dels tillsätter magnesium och sen matar han även med ordentligt finfördelat flingfoder. Jag håller själv på att utforska om jag kan nå samma resultat, men har inte kommit så långt på de försöken ännu... De flingorna jag fått tag i innehåller bland annat artemia och räkor.

Antagligen inte riktigt vad du ville höra, men förhoppningsvis kan det leda till nånting gott...

Är det nån särskild föda som filtrerare kräver eller går det bra med lite vad som så länge det är tillräckligt små partiklar?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 månader senare...
Hej

Köpte härom dagen en flaska " Corallife Invertebrate smorgasbord" som mat till mina filtrerare, rörmask, mussla, samt andra koraller!

Min fråga är om någon här egentligen vet vad det är för något? vad innehåller den? räcker den som mat eller behövs det nått mer? osv...

Kan ju tillägga att jag även kör med "ultra min s", "ultra organic", "ultra bak" och "ultra bio"

//Tobias

Vill du ha extra mat som är bra till filtrerare så kan du ju anv ultra clam ihop men minS som man blandar till en deg och fäster på rutan. Coralife har jag ingen erfarenhet av dock.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vill du ha extra mat som är bra till filtrerare så kan du ju anv ultra clam ihop men minS som man blandar till en deg och fäster på rutan. Coralife har jag ingen erfarenhet av dock.

Det låter lite som en kul grej... är det nåt man kan sätta i sumpen då som sakta utsöndras och går upp i visningskaret?

Vilket av ämnena är det som är en deg, eller är det båda?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...