Andy99 Postat 30 december 2009 Postat 30 december 2009 Hej undrar vad ni som vet tror om 2x10w ledar över ett litet nano . Det ska tilläggas att jag kan dra ner ledarna till 40% eller så men blir det för mycket ljus samt hur länge ska man ha tänt i början? Skulle kunna sätta ett 11w rör över i stället och ta ledarna till mitt 80l, men om det funkar skulle det passa perfekt in till det lila karet. Citera
OskarW Postat 30 december 2009 Postat 30 december 2009 Tror det Funkar bra, Leds avger ju inte värme på samma sätt som ett lysrör eller en MH gör, 20w fungerar nog bra. Citera
Andy99 Postat 30 december 2009 Författare Postat 30 december 2009 Hej var inte värmen som jag var rädd för utan snarare om koraler kunde ta stryk av för stark ljus akvariet ör bara 12l så dioderna kommer ganska nära och det är bra drag i dom tror det var 700lumen styck men jag kan ställa ner dom om det behövs. Citera
Sune Postat 30 december 2009 Postat 30 december 2009 Kör på! Det kan aldrig bli för ljust med våra lampor, men är det rätt våglängder på ljuset från dina dioder?MVH Danne Citera
Andy99 Postat 30 december 2009 Författare Postat 30 december 2009 Vad jag har läst så har andra haft bra resultat med dessa skillnaden är bara att jag har starkare en dom jag såg men samma sak mer eller mindre detta ska bli ett test men jag tror på dessa då jag har testat tidigare över mitt 80l med bra respons från mina koraller . Citera
Adamantis Postat 30 december 2009 Postat 30 december 2009 Det är skillnad på ljus och ljus, även om det för ögat kan se mycket likt ut. Vissa alger har lättare för att tillgodogöra sig energin och kan anpassa sin upptagsförmåga efter utbud. Med lite otur så har du ett ljus som inte korallerna kan använda till sin fotosyntes, men som skräpalger frodas i. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.