djzimon Postat 3 januari 2010 Postat 3 januari 2010 Hej!Jag köpte igår ett JBJ Nanocube på 106L..starta upp det igår också.Idag på eftermiddagen visade termometern att temperaturen var 27,7 grader..fick då lite panik & tog ut 5 liter vatten & la i 5 liter 10 gradigt vatten.nu är temperaturen 25,3.Hade på lampan 3 timmar.är det lampan som värmde vattnet så mycket eller vad tror ni?hur ska man hålla en jämn temperatur?ska man måste lägga i nån fläkt?Tacksam för svar...mvh en nybörjare... Citera
mano Postat 3 januari 2010 Postat 3 januari 2010 starta upp det igår också.Hej, vad menade du med starta upp? Citera
svedalaciklid Postat 3 januari 2010 Postat 3 januari 2010 ligger alltid mellan 26-28 grader typ beroende på årstid Citera
djzimon Postat 3 januari 2010 Författare Postat 3 januari 2010 Hej, vad menade du med starta upp?Testa att alla grejer fungerade...blanda 100L (22 gradigt kranvatten) med 3,4kg Reef Crystals enriched blend salt & lade i karet...lade 9,5kg levande sten rakt på botten...ingen sand ännu på ett par veckor.Tillsatte 50ml Marine Aquasafe(pga kranvattnet) Bröt i en ampul med nån vätska för att starta processen lite snabbare.Hoppas man gjort någorlunda rätt Citera
Jonas Am Postat 3 januari 2010 Postat 3 januari 2010 Ta kallvatten nästa gång, risken är mindre att det kommer ut skit från rören då, tex koppar Citera
djzimon Postat 3 januari 2010 Författare Postat 3 januari 2010 ligger alltid mellan 26-28 grader typ beroende på årstidTack för den infon...har bara läst typ 24,5-25,5 temperatur..men då är det ju lugnt Citera
Ragman Postat 3 januari 2010 Postat 3 januari 2010 utan levande i karet behöver du ju itne va rädd för tempen. koraller dör vid temperaturer över 30. i mitt kar ligger jag konstant på ca 27-28 grader. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.