Gå till innehåll

Tillverka revbrant, skum? limma?


freguz

Rekommenderade inlägg

Börjar bli less på min inredning, svårt att placera LS så det blir snyggt.

Såg en (överkurs) variant här (scrolla ner så ser man resultatet)

http://reefcentral.com/forums/showthread.php?t=1719774&page=4

Det är ju grymt läckert med en sån brant, man behöver inte ha en så extremt 90 gradig brant, men nåt åt det hållet....

Hur brukar ni göra här på forumet?

Jag tänkte mig _inte_ tömma karet, utan göra det på plats lixom, ta ut stenar o montera ihop dom...typ...

Antar att det är vardagsmat, men jag är helt novis inom detta, kör man med lim eller nåt skum? Kan man göra en hyfsat brant vägg utan att ha sånt galler bakom tro? best practise? :-)

/Fredrik

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

PVC stavar en borr samt buntband så löser de sig med lite svordomar o några timmars försök o misslyckanden.

Det finns dock revkeramik att köpa som färdiga bakgrunder men de skapar en helt ny uppsättning med problem.

//NiXoN

Tror på detta, fungerar bra och om man vill behålla sten och montera ner går det relativt smidigt i framtiden.

Så här har jag gjort:

attachment.php?attachmentid=39280&d=1257358491

attachment.php?attachmentid=40242&d=1258919798

attachment.php?attachmentid=40700&d=1260218602

attachment.php?attachmentid=41599&d=1262453262

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tekniken är att man borrar i stenen, kör igenom lite PVC, och fäster ihop det med buntband?

*edit

aha nu ser jag, tjusigt, med PVC menas alltså de pumpflöden man vill ha igenom revväggen antar jag?

Ändrat av freguz
såg annat inlägg hann dyka upp
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tekniken är att man borrar i stenen, kör igenom lite PVC, och fäster ihop det med buntband?

*edit

aha nu ser jag, tjusigt, med PVC menas alltså de pumpflöden man vill ha igenom revväggen antar jag?

Om jag inte är helt fel ute så står PVC för Polyvinyl Chloride, någon slags plast.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...