Postat 13 januari 201015 år Har ett dött snäckskal som det har börjat växa nåt rörliknande på.Själva röret är ca 3-4cm långt och i änden så sticker det fram nåt snäckliknande när det inte gömmer sig bakom sitt "lock", aldrig ute mer än 2-3mm på sin höjd.Skickar iväg nåt som liknar spindelnät och som den sedan drar in med munnen. Antar att det är så som den får i sig maten.Nån som kan svara på vad det är jag har i min burk?
Postat 13 januari 201015 år Släpper den ut en "fångsttråd" som den sedan vevar in? I sådana fall är det en likadan som jag har. Letar efter namnet just nu.
Postat 13 januari 201015 år Nej, inte en sådan.Spinner en tunn tråd, som en spindel. Klipper loss den om den fastnar i något.
Postat 13 januari 201015 år Författare Släpper den ut en "fångsttråd" som den sedan vevar in? I sådana fall är det en likadan som jag har. Letar efter namnet just nu.Ja precis, den bildar nåt nätliknande som den sedan drar in med munnen.
Postat 13 januari 201015 år Äsch ... kan inte komma på namnet. Vet att den tidigare har diskuterats i detta forumet men jag kan inte hitta rätt sökord just nu.
Postat 17 januari 201015 år det är en form av snigel iaf så mycket vet jag. vet inte namnet på den men dem brukar bo runt koraller oftast och räknas som pestdjur.
Postat 19 januari 201015 år Författare Frågan är väl om den gör nån skada, dvs om man ska ha kvar den i burken...
Postat 19 januari 201015 år såklart den gör skada, den pissar ner med sitt nät det ser förjävligt ut om det kommer på dina koraller
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.