Gå till innehåll

Vad för vit boll på ls?


freguz

Rekommenderade inlägg

hård eller mjuk i kroppen? hård så är det en sps helt klart (skulle gissa på montipora) men vad vet jag. är den mjuk så ligger min gissning på sarco också. vad gällande de små blommorna så är det stjärnpolyper och det känns inte helt omöjligt att det kan vara nya skott från de stjärnpolyper du redan har som man ser längst ner på bilden

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Dom små bruna blommorna är också stjärnpolyper, och jag tror dom är svagt blåa om du tittar noga..

Är det ny sten som det följt med på eller är det begagnad sten?

MVH Danne

Stenen är köpt i affär, den var tydligen "odlad". Vad det innebär exakt vet jag inte, men den är väldigt fin o så, inga fulalger på den (läcker inget fosfat antar jag).

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

aha kan stjärnpolyperna sprida sig sådär långt bort från modern, spännande det här måste jag följa noga nu. Och klämma på vita bollen förstås :-)

jag hittade skott från mina gula polyper på andra sidan av karet. dem har alltså färdats 1,50 meter så visst kan dem färdas.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

man ser alla små polyper på den vita bollen, med tycker inte vi skall hänga upp oss på färgen tills vi vet ytan på den. det kan lika gärna vara en sps

Stack ner handen nyss o kände på den vita bollen. Den är helt stenhård, nästan som ett sandpapper känns ytan på den, strävt.

Idag var polyperna inte ute längre...

Mystiskt detta.

/Fredrik

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

hehe tyckte väl att det såg ut som en sps. mina ögon sviker mig ikke ;) jag skulle kunna gissa på att det är en sån här http://se.reeflex.net/tiere/597_Montipora_hoffmeisteri.htm som tappat färgen men det är för svårt att se

ok, tack för tipset. Lite svårt att sia om än så länge. Får väl fota den igen när den ändrar skepnad på nåt sätt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...