Jan-Erik Postat 27 januari 2010 Postat 27 januari 2010 Någon som har ett tips på hur man enkelt får bort filterboxen från ett juwel? Har ett Rio 240 som jag tänkt sälja till förmån för större, men filterlådan är så äcklig efter att ha stått halvtorr i ett par månader att det nog är bäst att ta bort den innan försäljning. Den är ju faktiskt mest i vägen om man kör salt. Citera
Emanuel Postat 27 januari 2010 Postat 27 januari 2010 En filékniv (smal med ganska böjbart blad) har funkat bra för mig ett flertal gånger. Ta det lugnt och försiktigt och akta akvariets silikonfog och fingrarna bara! Citera
Vandal Postat 27 januari 2010 Postat 27 januari 2010 även fiskelina av flätad sort funkar att såga med... lägg den bakom boxen nedifrån och dra i bägge ändarna... Citera
Sune Postat 27 januari 2010 Postat 27 januari 2010 Ja, eller så blir den som ny med citronsyra och ättika Jag skulle hellre köpa ett kar som är "skitigt" än ett där delar är bortskurna, det är väll bättre att låta nästa ägare avgöra vad som passar bäst för dom?MVH Danne Citera
Birdo Postat 28 januari 2010 Postat 28 januari 2010 Jag köpte en Juwel och tog bort min filterlåda med ett rakblad och silikonremover. Bägge köpta på Biltema. (Fick tipset här inne) Citera
Jan-Erik Postat 1 februari 2010 Författare Postat 1 februari 2010 Tackar för tipsen, jag kör på Sunes förslag och lägger ut det på annons intakt först. Citera
Stefan molin Postat 2 februari 2010 Postat 2 februari 2010 Hej , annars är den filterburken enkel att bygga om till en wavebox, bara att sätta i en lämplig pump och limma igen överblivna hål som inte ska användas ,mvh stefan Citera
Eric lilja Postat 4 februari 2010 Postat 4 februari 2010 ja spara filter lådan. när jag körde mitt 180L använde jag den för att ha skummaren i då jag inte hade någon sump, funka kanon så lägg ut den på annons som den är. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.