_Manne_ Postat 15 maj 2010 Dela Postat 15 maj 2010 imorgon ska jag hämta ett nytt kar har försökt att rensa lite i mina gömmor och laggt ut en del på säljavdelningenfår se om någon vill ha lite prylar annars får det bli en runda till tippen behöver lite mer plats nu. familjen växte med en liten son den 11e-Tummen uppfår hoppas att tiden räcker till här framöverFår ju börja med ett stort Grattis till utökningen !vad ska ynglet heta nu då.. Magnus är ett bra namn..vad för kar blev det tillslut nu då ?mvh manne Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
snickarn Postat 15 maj 2010 Författare Dela Postat 15 maj 2010 tackar magnus! fantastisk känsla när han kom framnamn har vi diskuterat men inte riktigt kommit överens om ännu, tja magnus är ju inte helt fel.det blev laggemans gamla kar och inte percula 120 av utrymmes skälska ta och titta på min kalkreaktor om det går att använda den annars blir det balling. då kommer jag att kopiera mannes system/uppsättning från hans kubvad fick du ge för din bubble magus skummare manne? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 16 maj 2010 Dela Postat 16 maj 2010 tackar magnus! fantastisk känsla när han kom framnamn har vi diskuterat men inte riktigt kommit överens om ännu, tja magnus är ju inte helt fel.det blev laggemans gamla kar och inte percula 120 av utrymmes skälska ta och titta på min kalkreaktor om det går att använda den annars blir det balling. då kommer jag att kopiera mannes system/uppsättning från hans kubvad fick du ge för din bubble magus skummare manne?kul att det blev en kub tillslut ändå.. jag köpte min skummare BM150PRO på triton för CA 2550 om jag mins rätt.. men det verkar tomt på bubble magus prylar på triton nu så du får ev ta tag i en beställning från utlandet.!mvh manne Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
snickarn Postat 16 maj 2010 Författare Dela Postat 16 maj 2010 kuben hämtad och jag tackar mig själv för att det inte blev ett percula . inte ens detta karet gick att få in i våran hiss (4 mm förstort )det blev apostlahästarna fyra våningar (pusst) tack pappa och henrik!har beställt täcksidor nya dörrar och topphuv i massivek hoppas på att det blir braförhoppningsvis så ska den nya kuben igång till veckan som kommertack för infon manne ska ta och titta på fs vad det kommer att kosta därifrån Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 16 maj 2010 Dela Postat 16 maj 2010 ser ju nästan lika stora ut.. kallas det uppgradering ? mvh manne Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
snickarn Postat 16 maj 2010 Författare Dela Postat 16 maj 2010 jag är ganska blygsam av mig lite mer än dubbel vattenvolym. små steg framåt ska det vara Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 16 maj 2010 Dela Postat 16 maj 2010 lycka till iaf.! så får vi se när kuben är igång om det nu blir i veckan mvh manne Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
snickarn Postat 16 maj 2010 Författare Dela Postat 16 maj 2010 typiskt slutsålda någon som provat denna ?http://www.fish-street.com/aqua_excel_bp-cs_bpcs_cone_skimmer?category_id=130 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
snickarn Postat 18 maj 2010 Författare Dela Postat 18 maj 2010 jaha nu har man ordnat det för sig ,blivit erbjuden hjälp idag men den lille bestämde sig för att pappa ska ta det lugnt med hobbyn ikväll Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 18 maj 2010 Dela Postat 18 maj 2010 markus.. nu är det tisdag.. nästan halva veckan.. hehe, nu får vi se vad du går för..mvh manne Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ragman Postat 18 maj 2010 Dela Postat 18 maj 2010 typiskt slutsålda någon som provat denna ?http://www.fish-street.com/aqua_excel_bp-cs_bpcs_cone_skimmer?category_id=130ungefär samma som min bubblemagus nac 7 men dubbelt så dyrden drar dock mindre ström. 15w v 28w.så den borde va rätt bra då min nac7 är kanon. inte många köp man gjort där man är så nöjd med nåt Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
snickarn Postat 18 maj 2010 Författare Dela Postat 18 maj 2010 lutar mer åt nac 7 då priset spelar ju oxå in.borde fungera fint i mitt kar eller ska man vänta tills dom får in skummare med acuabee pumpar istället?vad tror ni? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 18 maj 2010 Dela Postat 18 maj 2010 STORT GRATTIS!!! Blev det en då eller?Tjohoo vad jag gillar smileys! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
snickarn Postat 18 maj 2010 Författare Dela Postat 18 maj 2010 -danstusen tack. det blev en 18 årig highland park som vi ska öppna vid ett bra tillfälle-dans Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ragman Postat 18 maj 2010 Dela Postat 18 maj 2010 lutar mer åt nac 7 då priset spelar ju oxå in.borde fungera fint i mitt kar eller ska man vänta tills dom får in skummare med acuabee pumpar istället?vad tror ni?det går säkert o byta ut pumpen mot en bättre om den skulle pajja. men den som följde med e iaf tyst o skummar på bra. sen får man väl se hur länge den håller, men för det priset så finns det ju ändå pengar över för att laga den om det skulle bli på tal Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
snickarn Postat 18 maj 2010 Författare Dela Postat 18 maj 2010 det går säkert o byta ut pumpen mot en bättre om den skulle pajja. men den som följde med e iaf tyst o skummar på bra. sen får man väl se hur länge den håller, men för det priset så finns det ju ändå pengar över för att laga den om det skulle bli på tal var inne och la en beställning nu .verkar som att man kan byta pump senare som du skrev tack för hjälpen Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Alfons Postat 18 maj 2010 Dela Postat 18 maj 2010 Då är du en bra bit på vägen nu då! Bara hojta fall du vill ha hjälp igång med det nya =DSitter själv och planerar inför uppgraderingen =) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 19 maj 2010 Dela Postat 19 maj 2010 Snart dags o byta namn på den här tråden tycker jag. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
snickarn Postat 19 maj 2010 Författare Dela Postat 19 maj 2010 ja namnbyte är planerat till imorgon och kommer att vara något i still mednu vet jag precis vad jag köpt! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
snickarn Postat 20 maj 2010 Författare Dela Postat 20 maj 2010 halvvägs med god hjälp av alfons här från fs Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 20 maj 2010 Dela Postat 20 maj 2010 Trevligt! Vill minnas jag hade på rätt så bra med silikon på BTN'en, gick det bra o få loss? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
snickarn Postat 20 maj 2010 Författare Dela Postat 20 maj 2010 Trevligt! Vill minnas jag hade på rätt så bra med silikon på BTN'en, gick det bra o få loss?ja faktist mycket bättre än väntat ,fick loss panelen hel siliconen släppte från glaset till 90 % resterande skrapade jag av med rakblad.det hela tog ca en timme exkl städning då Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
snickarn Postat 21 maj 2010 Författare Dela Postat 21 maj 2010 nu avslutar jag denna tråden med att tacka er alla som hjälpt mig med att komma igång .jag har köpt ett nytt kar som sjösattes igår, mina bekymmer om det karet kan ni läsa om härhttps://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?t=34343 Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.