Gå till innehåll

Picasso och koraller


Luddox

Rekommenderade inlägg

Är just nu i stadiet att mitt 300l juwelkar står med LS i för att mogna. Då är ju den roligaste delen att planera innehåll mm.

Under min förra saltperiod tidigt 80-tal var min Picassotryckare den absoluta favoriten. Men då var ju alla kar i praktiken FO då koraller var ytterst exotiska. Min enkla fråga nu är om t ex Euphyllia, Sarcophyton och Montipora fungerar ihop med en Picasso? Gör eller skapar jag en tavla med denna komposition med andra ord?

Likaledes, ser den en putsarräka som mat eller som hjälpreda?

Gillar f ö beskrivningen i boken Marine Fishes av Scott W Michael "För dem som gillar modern konst eller en fisk som tror den är en hund" Mitt i prick..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Är just nu i stadiet att mitt 300l juwelkar står med LS i för att mogna. Då är ju den roligaste delen att planera innehåll mm.

Under min förra saltperiod tidigt 80-tal var min Picassotryckare den absoluta favoriten. Men då var ju alla kar i praktiken FO då koraller var ytterst exotiska. Min enkla fråga nu är om t ex Euphyllia, Sarcophyton och Montipora fungerar ihop med en Picasso? Gör eller skapar jag en tavla med denna komposition med andra ord?

Likaledes, ser den en putsarräka som mat eller som hjälpreda?

Gillar f ö beskrivningen i boken Marine Fishes av Scott W Michael "För dem som gillar modern konst eller en fisk som tror den är en hund" Mitt i prick..

Har både Euphyllia, montipora och putsarräkor ihop med min Picasso och det funkar jättebra. Har även andra SPS och LPS och den har aldrig rört nån korall. Däremot så är ju inte musslor nån idé. Min har även vänt upp och ner på en del snäckor och tömt dem på innehåll.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

det verkar som om att de är lite av lotteri hur de är! har hört att de käkar upp allt som de får in i munnen o lite till, men också hört om att de inte rört något lägre djur alls.... du kan alltid köpa och testa, funkar de inte så kan du sälja den....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...