Gå till innehåll

Köpa Lysrör till rsm


Patrik Steen

Rekommenderade inlägg

Jag har också hört att många är missnöjda när de köper nya rör.. Jag hade försökt få tag på Red Sea rör även om det kostade någon hundring extra.

Nu är jag ute på hal is, men nya RSM 130D ska tydligen ha uppgraderade lysrör med bättre PAR värde. De ska också vara bakåt kompatibla, så för en extra slant kan du få ytterligare något bättre rör.

Senast jag var i k-stad såg jag dock inga RSM rör.. Ring och fråga.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror det är samma som adamantis länkade till, ett blått och ett vitt. Kanske blir lite bättre om man väljer två blå-vita för nu är karet mer blått i bakkant och mer vitt i framkant. Sen tycker jag dessutom att den allmänna färgen i karet fått en lite konstig lila ton som jag inte gillar.

Dom rör jag har nu är av märket azoo.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har också hört att många är missnöjda när de köper nya rör.. Jag hade försökt få tag på Red Sea rör även om det kostade någon hundring extra.

Nu är jag ute på hal is, men nya RSM 130D ska tydligen ha uppgraderade lysrör med bättre PAR värde. De ska också vara bakåt kompatibla, så för en extra slant kan du få ytterligare något bättre rör.

Senast jag var i k-stad såg jag dock inga RSM rör.. Ring och fråga.

Då är det inte bara jag alltså. Jo att de påstår att de nya lysrören som kom till RSM130D ska ha högre PAR-värde gör ju att man är ännu mer sugen på att gå tillbaka till Red Seas rör.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror det är samma som adamantis länkade till, ett blått och ett vitt. Kanske blir lite bättre om man väljer två blå-vita för nu är karet mer blått i bakkant och mer vitt i framkant. Sen tycker jag dessutom att den allmänna färgen i karet fått en lite konstig lila ton som jag inte gillar.

Dom rör jag har nu är av märket azoo.

Jo jag var ner på Triton och dom blåvita rören var slut så det blev ett blått och ett vitt tycker inte om ljuset men men huvudsaken att korallerna trivs.Men nästa byte blir blåvita.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ta det blå-vita och be han ta in fler och kör på det så länge. Byt de andra senare. Skriv datum på det nybytta röret.

Eller leta vidare.. Måste ju gå att få tag på!

Nu var jag i Lyby och snackade med affärsinnehavaren där Monica hon kunde ta in samma rör ifrån Dogman för 90kr billigare än vad han på Zoologiskan så det blev ingen färd dit så vad gör man:smiley22::smiley24:hon kunde även ta in samma pump Hydor1 som jag beställde eller avbeställde direkt nu när jag kom hem dem på PWSS skulle ha 495kr för den och den var inte på lager så dem fick iså fall beställa den hon tog 500kr så nu slapp jag frakten.Så skillnad nja det undrar man ibland trodde det skulle vara billigare på näthandel.
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 veckor senare...
  • 2 veckor senare...

Var förbi först akvarieleasing som skulle få in rör dagen efter, vet dock inte om det var azoo eller original men det kommer jag att få reda på i morgon då jag ska dit igen. Sen åkte jag förbi bromma zoo där deras lagerlista visade att det skulle finnas ett rör men säljaren hittade inte det på någon hylla/låda. Jag fick iaf reda på att det skulle kosta 339 kr/st.

Om man jämför med aquaristic.net som med frakt tar 65 euro för 2 rör så får jag det till att det blir 50 kr billigare vilket jag tycker är på tok för liten skillnad för att det ska vara värt att beställa från tyskland. Om man jämför med shop.mediabaskets.com så blir det drygt 100 kr billigare men där måste det ju finnas risk för att man måste betala i tullen.

Sen har vi ju dessutom den stora frågan vad som händer om lysrören är trasiga när dom kommer fram. Jag håller mig nog till svenska affärer så länge prisskillnaden inte är väldigt stor.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Akvarieleasing har fått dem restnoterade på ett antal beställningar nu så jag har fortfarande inte fått tag på några nya originalrör.

Tur bara att man skulle köpa rör för att regelbundet byta ut dem och inte för att dom gått sönder, hur lång tid utan ljus klarar koraller av?

Klart besviken på servicen från Red Sea (alternativt den/de svenska grossisten/erna).

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...