Laggeman Postat 19 februari 2010 Postat 19 februari 2010 Ah, se där! Även jag hade missat detta förut.Lina: Där du har angivit "Endast saltvatten" i din profil kan du ange "45 liter" istället för att andra som ska kunna hjälpa dig i andra frågor lättare ska kunna ha koll på vad som gäller. Citera
Linisgirl Postat 19 februari 2010 Författare Postat 19 februari 2010 Ja de ska bli spännade nu har ja släckt akvariet för snart en timme sen så ska dit å lysa med ficklampa snart å se om ja ser något intressant där Citera
-=Mr_B=- Postat 19 februari 2010 Postat 19 februari 2010 om du läser så står det 45lvar då?okey men ja har hällt i sten redan å jag ska inte göra så mycket där i utan föda upp putsarräkor och ska även ha clownfiskar har ja tänkt å försöka föda upp å sälja så ja tror de går å ha gruset där redan så kul med ett nybörjar kar de är inte så stort heller bara 45l så inte så mycket yta att spela på ...;- )b! Citera
Sune Postat 19 februari 2010 Postat 19 februari 2010 Ja de ska bli spännade nu har ja släckt akvariet för snart en timme sen så ska dit å lysa med ficklampa snart å se om ja ser något intressant där Du ska använda en röd lampa när du lyser i akvariet då ser du djuren utan att dom sticker och gömmer sig! Vanlig lampa fungerar inget vidare ;(Nu har jag en drös med pannlampor som har rött ljus annars brukar man kunna hitta baklyktor till cykel med röda ljusdioder som fungerar utmärkt.MVH Danne Citera
Snirrevirre Postat 19 februari 2010 Postat 19 februari 2010 Är det all sten som ska va i akvariet? Citera
saltbiff Postat 19 februari 2010 Postat 19 februari 2010 Okey men ja har hällt i sten redan å jag ska inte göra så mycket där i utan föda upp putsarräkor och ska även ha clownfiskar har ja tänkt å försöka föda upp å sälja Så ja tror de går å ha gruset där redan så kul med ett nybörjar kar de är inte så stort heller bara 45l så inte så mycket yta att spela på Vore intressant att höra hur du ska gå till väga för att föda upp räkorna och clownerna.. vad ska du mata clownbarnen och räkynglen med osv? Citera
Snirrevirre Postat 19 februari 2010 Postat 19 februari 2010 Vore intressant att höra hur du ska gå till väga för att föda upp räkorna och clownerna.. vad ska du mata clownbarnen och räkynglen med osv?För övrigt är det ju väldigt litet för att husera 2 vuxna clowner.Tycker Mollyt är i minsta laget!! Ska bli underbart för mina Clownisar att få flytta över i Juwelet! Bara min plansch kommer Citera
Jan-Erik Postat 20 februari 2010 Postat 20 februari 2010 Du ska använda en röd lampa när du lyser i akvariet då ser du djuren utan att dom sticker och gömmer sig! Vanlig lampa fungerar inget vidare ;(Nu har jag en drös med pannlampor som har rött ljus annars brukar man kunna hitta baklyktor till cykel med röda ljusdioder som fungerar utmärkt.MVH Dannehttp://www.kjell.com/content/templates/shop_main_details.aspx?item=63955&path=45000000,68500000,71000000 fungerar utmärkt också! Citera
Linisgirl Postat 20 februari 2010 Författare Postat 20 februari 2010 Jag Ska ha clowner å sen då dom blir för stor får ja ta tillbaka dom till butiken de har dom lovat mej En röd lampa okey låter bra det en vanlig kanske blir för stark om man har en med blått lyse da? Ja vet inte tänkte föda upp men ska börja med att starta ett saltkar ändå bara för kul så få se hur de går med det först å jo det ska vara mera sten hade bara inte råd att köpa all sten på engång Citera
Snirrevirre Postat 20 februari 2010 Postat 20 februari 2010 Jag Ska ha clowner å sen då dom blir för stor får ja ta tillbaka dom till butiken de har dom lovat mej En röd lampa okey låter bra det en vanlig kanske blir för stark om man har en med blått lyse da? Ja vet inte tänkte föda upp men ska börja med att starta ett saltkar ändå bara för kul så få se hur de går med det först å jo det ska vara mera sten hade bara inte råd att köpa all sten på engång Då måste du se till att köpa kurerad sten varje gång du köper nytt. Annars är det risk för nitrit-topp varjegång du köper ny sten. Citera
Benighted Postat 20 februari 2010 Postat 20 februari 2010 Då måste du se till att köpa kurerad sten varje gång du köper nytt. Annars är det risk för nitrit-topp varjegång du köper ny sten.Eller kurera den själv i en hink vid sidan om (med cirkulation så klart, och gärna nån slags belysning) nåt jag rekommenderar hur som helst för att minimera riskerna att få med nåt oönskat (som karantän alltså)... Citera
Snirrevirre Postat 20 februari 2010 Postat 20 februari 2010 Eller kurera den själv i en hink vid sidan om (med cirkulation så klart, och gärna nån slags belysning) nåt jag rekommenderar hur som helst för att minimera riskerna att få med nåt oönskat (som karantän alltså)...Jag har en STOR krabba sitter i min kurreringsbalja med sten Vi får väl se om han e elak!! Något större än en femkrona, och ganska ljusbrun. Har försökt fånga för korttagning men lyckades inte! Citera
Linisgirl Postat 20 februari 2010 Författare Postat 20 februari 2010 Ja köper inkörd sten från djuraffären så de är lungt ja har då inte sett några djur alls tycker de är lite trist ska pröva ikväll med en blå liten ficklampa ja har Citera
saltbiff Postat 20 februari 2010 Postat 20 februari 2010 Ja köper inkörd sten från djuraffären så de är lungt ja har då inte sett några djur alls tycker de är lite trist ska pröva ikväll med en blå liten ficklampa ja har Du kommer se mer djur när du skaffar mer sten Citera
Sune Postat 20 februari 2010 Postat 20 februari 2010 Dom flesta djur ser inte röttljus det är därför man använder RÖD lampa, sen ska karet vara släckt ett par timmar, helst hela rummet!Man brukar inte få med så mycket djur när man köper "inkörd" sten, färsk är det bästa!/ Danne Citera
Linisgirl Postat 26 februari 2010 Författare Postat 26 februari 2010 Hej alla nu vare ett tag sen man skrev nåt här tycker de är lite trist men på månda ska jag in till staden iallafall å lämna in ett vattenprov å ser det bra ut så ska ja få köpa städpatrull Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.