Gå till innehåll

Början saltvatten


Linisgirl

Rekommenderade inlägg

om du läser så står det 45l

var då?

okey men ja har hällt i sten redan å jag ska inte göra så mycket där i utan föda upp putsarräkor och ska även ha clownfiskar har ja tänkt å försöka föda upp å sälja :) så ja tror de går å ha gruset där redan så kul med ett nybörjar kar de är inte så stort heller bara 45l så inte så mycket yta att spela på :)

...

;- )

b!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja de ska bli spännade nu har ja släckt akvariet för snart en timme sen så ska dit å lysa med ficklampa snart å se om ja ser något intressant där :)

Du ska använda en röd lampa när du lyser i akvariet då ser du djuren utan att dom sticker och gömmer sig! Vanlig lampa fungerar inget vidare ;(

Nu har jag en drös med pannlampor som har rött ljus annars brukar man kunna hitta baklyktor till cykel med röda ljusdioder som fungerar utmärkt.

MVH Danne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Okey men ja har hällt i sten redan å jag ska inte göra så mycket där i utan föda upp putsarräkor och ska även ha clownfiskar har ja tänkt å försöka föda upp å sälja :) Så ja tror de går å ha gruset där redan så kul med ett nybörjar kar de är inte så stort heller bara 45l så inte så mycket yta att spela på :)

Vore intressant att höra hur du ska gå till väga för att föda upp räkorna och clownerna.. vad ska du mata clownbarnen och räkynglen med osv?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vore intressant att höra hur du ska gå till väga för att föda upp räkorna och clownerna.. vad ska du mata clownbarnen och räkynglen med osv?

För övrigt är det ju väldigt litet för att husera 2 vuxna clowner.

Tycker Mollyt är i minsta laget!! Ska bli underbart för mina Clownisar att få flytta över i Juwelet! Bara min plansch kommer :arg:

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Du ska använda en röd lampa när du lyser i akvariet då ser du djuren utan att dom sticker och gömmer sig! Vanlig lampa fungerar inget vidare ;(

Nu har jag en drös med pannlampor som har rött ljus annars brukar man kunna hitta baklyktor till cykel med röda ljusdioder som fungerar utmärkt.

MVH Danne

http://www.kjell.com/content/templates/shop_main_details.aspx?item=63955&path=45000000,68500000,71000000 fungerar utmärkt också!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag Ska ha clowner å sen då dom blir för stor får ja ta tillbaka dom till butiken de har dom lovat mej :) En röd lampa okey låter bra det en vanlig kanske blir för stark om man har en med blått lyse da? Ja vet inte tänkte föda upp men ska börja med att starta ett saltkar ändå bara för kul så få se hur de går med det först å jo det ska vara mera sten hade bara inte råd att köpa all sten på engång :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag Ska ha clowner å sen då dom blir för stor får ja ta tillbaka dom till butiken de har dom lovat mej :) En röd lampa okey låter bra det en vanlig kanske blir för stark om man har en med blått lyse da? Ja vet inte tänkte föda upp men ska börja med att starta ett saltkar ändå bara för kul så få se hur de går med det först å jo det ska vara mera sten hade bara inte råd att köpa all sten på engång :)

Då måste du se till att köpa kurerad sten varje gång du köper nytt. Annars är det risk för nitrit-topp varjegång du köper ny sten.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Då måste du se till att köpa kurerad sten varje gång du köper nytt. Annars är det risk för nitrit-topp varjegång du köper ny sten.

Eller kurera den själv i en hink vid sidan om (med cirkulation så klart, och gärna nån slags belysning) nåt jag rekommenderar hur som helst för att minimera riskerna att få med nåt oönskat (som karantän alltså)...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Eller kurera den själv i en hink vid sidan om (med cirkulation så klart, och gärna nån slags belysning) nåt jag rekommenderar hur som helst för att minimera riskerna att få med nåt oönskat (som karantän alltså)...

Jag har en STOR krabba sitter i min kurreringsbalja med sten :nöjd:

Vi får väl se om han e elak!! Något större än en femkrona, och ganska ljusbrun. Har försökt fånga för korttagning men lyckades inte!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Dom flesta djur ser inte röttljus det är därför man använder RÖD lampa, sen ska karet vara släckt ett par timmar, helst hela rummet!

Man brukar inte få med så mycket djur när man köper "inkörd" sten, färsk är det bästa!

/ Danne

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...