Gå till innehåll

Bettskadad putsarfisk


papi

Rekommenderade inlägg

Ingen aning, men håll koll så det inte blir svamp på såret, har hört att vissa fenor läker ut med tiden, dock så vet jag inte hur det blir när fisken har skador på övrig kropp. men som sagt, är ingen expert på sånna skador, finns säkert nån annan som vet mer om detta. hoppas den lille klarar sig iaf.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...
Kan meddela att det ser ut att ha läkt och fisken mår bra men utan sjärtfena.

Skönt att höra, sjärtfenen tycker man borde läka ut med tiden, min dvärgkejsar fick sjärtfenan söndernaggad förut, och det tog ett tag innan den kom ut igen, har även hänt min salarias. men tillslut så va den som ny i princip. men vet inte om det är olika beroende på fiskarter. Men den simmar bra o så ändå? menar utan sjärtfena? Kanske betten blev för långt in på kroppen för att den ska kunna komma ut igen. som sagt ingen expert på sånt.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Skönt att höra, sjärtfenen tycker man borde läka ut med tiden, min dvärgkejsar fick sjärtfenan söndernaggad förut, och det tog ett tag innan den kom ut igen, har även hänt min salarias. men tillslut så va den som ny i princip. men vet inte om det är olika beroende på fiskarter. Men den simmar bra o så ändå? menar utan sjärtfena? Kanske betten blev för långt in på kroppen för att den ska kunna komma ut igen. som sagt ingen expert på sånt.

Han simmar rätt OK men ser ganska så kort ut numera. Vi får se om det bildas en ny med tiden.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...