Gå till innehåll

Bubbelkorall (Physogyra lichtensteini) skadlig?


nuked_bunny

Rekommenderade inlägg

Tjenna, har hört att bubbelkorallen (Physogyra lichtensteini) har en tendens att bränna närliggande koraller. men min fråga är om den på nått sätt bränner andra djur i burken eller om den äter upp räkor som man har? eller om man vågar skaffa en sån så länge man har den på ett eget hörn i burken?

Vore tacksam för alla svaren.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har också en Sinuosa och håller med ovanstående om att den inte verkar bränna närliggande koraller särskilt mycket. Däremot kom jag för en tid sedan på korallen med att vara i full färd med att äta upp ett tomt räkskal från en av mina eldräkor! Jag fattar fortfarande inte hur korallen fått tag på skalet!?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

oki, tackar, låter som en investering i en Sinuosa inte är omöjligt då, gillar korallen starkt, men har varit försiktig innan jag visste om den gav sig på Räkor eller Fisk med nässelgiftet eller nått. så är väldigt tacksam för svaren. Om det är nått annat jag bör tänka på när det gäller denna korallen så vore jag tacksam för alla "förvarningar"

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hehe, ja vi tog o satte ricordeorna på snäckor faktiskt.

Vilken inte var så lyckat i killens akvarie för en av han eremiter tyckte ju att ett PIMPAT skal var ju mycket häftigare än det han hade, o knallade runt med en Gold. Så de vart att ta bort den från den snäckan =)

Ny variant på pompom krabba i vardande kanske?

B!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...